باستی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ هزار دلار محصولات شرکت‌های دانش بنیان به خارج از مرزها صادر شده است گفت: کارخانه نوآوری در گیلان امسال راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۴۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 28 May 2019

 صادرات ۳۰۰ هزار دلاری محصولات دانش‌بنیان/ کارخانه نوآوری در گیلان را‌ه‌اندازی می شود

 

تابناک / به گزارش شبستان، علی باستی امروز (سه‌شنبه، 7 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پژوهش و نوآوری یکی از مهمترین راهکارهای برون‌رفت از بیکاری است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه گیلان دارای 300 شرکت دانش بنیان، هسته‌ای و واحدهای فناوری است گفت: سال گذشته 57 طرح ارائه شده پذیرفته شده است.

باستی اذعان کرد: احداث پارک فناوری گیلان در زمینی به مساحت 30 هکتار در کیلومتر چهار رشت به قزوین در نظر گرفته شده و محکم کاری‌های بنای این طرح سال گذشته آغاز شد و صدور مجوز استقرار پنج شرکت دانش‌بنیان در این پارک در حال انجام است.

وی به عملکرد سال گذشته پارک علم و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه، صدور مجوز مرکز رشد آستارا و رودسر، افتتاح صندوق پژوهش، شناسایی ظرفیت‌‌های صنایع خلاق و ..... از اهم برنامه‌های سال گذشته بود.

 

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های است که دنبال می‌شود افزود: دولت 130 خدمت جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تعیین کرده است.

باستی به ویژه برنامه‌های سال جدید پرداخت و  تصریح کرد: راه اندازی کارخانه نوآوری از ویژه برنامه‌های سال جدید است

وی با اشاره به اینکه محصولات تولید شده شرکت‌های دانش بنیان به خارج از مرزها صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: سال گذشته 300 هزار دلار کالاهای شرکت‌های دانش بنیان گیلان به دیگر کشورها صادر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: معافیت مالیات، ارائه تسهیلات کلان، مشوق‌های صادراتی، حضور در نمایشگاه‌ها و .. از اهم حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار