مدیر انجمن سینمای جوانان نیشابور از برگزاری پنجاه و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان بینالود از تاریخ ۲۴ شهریورماه سال جاری به مدت چهار روز در استان خراسان رضوی، شهر نیشابورخبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ 10 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران مسعود سلیمانی درخصوص ظرفیت های شهر نیشابور برای برگزاری جشنواره گفت: نیشابور شهر پر ظرفیتی است كه روز ملی خیام و عطار در آن برگزار می شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره منطقه ای «بینالود» در این شهر گفت: دوره پنجاه و سوم جشنواره منطقه ای سینمای جوانان «بینالود» با هدف تقویت سینمای ملی و آگاهی بخشی، ایجاد زمینه های لازم برای به دست آوردن تجربه بیشتر، نگاهی به ظرفیت های بومی و منطقه ای شهر نیشابور برای برگزاری جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: همچنین ما به مسأله تحكیم بنیان خانواده و ارزش های دینی و دفاع مقدس نیز توجه داشتیم. ۵۳ دوره جشنواره در این شهر برگزار شده، با توجه به جشنواره های منطقه ای كه در آن برگزار شده و نیشابور شهر پر ظرفیتی است كه روز ملی خیام و عطار برگزار می شود. برگزاری این جشنواره باعث رونق بازاریابی و اقتصاد فیلم كوتاه نیز می شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان نیشابور درباره جریان طی شده برای جشنواره منطقه ای سینمای جوانان بینالود گفت: از زمان طرح موضوع مبنی بر برگزاری جشنواره منطقه ای(بینالود) سازمان هایی از جمله معاونت استانداری و فرمانداری نیشابور، شورای شهر و شهرداری، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اردوگاه كشوری شهید رجایی باغرود با انجمن سینمای جوانان برای برگزاری جشنواره كمك كردند.

وی افزود: فراخوان جشنواره ارسال و ثبت نام از طریق پرتال جشنواره های سینمای جوان آغاز شده است و انشاله بعد از اتمام مهلت مقرر بلافاصله انتخاب و داوری آغاز خواهد شد.

سلیمانی افزود: نیشابور چهارراه مبادلاتی و علمی و اقتصادی كشور است و این جایگاه را دارد كه سینما در آن رونق پیدا كند. فیلمسازان و عكاسان شاخص شهرستان در جشنواره های مختلفی شركت كردند و جای این را دارد كه جشنواره ای در آن برگزار شود.

گفتنی است؛ ۹ استان گلستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران در این جشنواره حضور دارند.

وی بیان کرد: آخرین‌مهلت ارسال آثار تا پایان مردادماه سال جاری و انتخاب آثار در هفته نخست اول شهریورماه تعیین شده است.

وی اعلام کرد: علاقمندان شرکت در این جشنواره می توانند اثار خود را به نشانی تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، خیابان نوزدهم پلاك ۹ ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار