مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰۰هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بهداشتی رایگان قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۷۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 10 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محمد حسن درخشان گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان ۹ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بزودی از خدمات بهداشتی رایگان بهره مند می شوند.

وی افزود: برنامه ریزی برای اجرای مراقبت های فعال بهداشتی در شهرستان های دارای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب طرح تحول نظام سلامت از سال گذشته آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۹ شهرستان زیرپوشش این دانشگاه شامل چناران، فریمان، تایباد، بردسکن، درگز، گلبهار، خواف، کاشمر و قوچان، دارای جمعیت بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر می باشند.

وی گفت: در اجرای این طرح تمام ساکنان اين شهرها به صورت رایگان زیر پوشش مراقبت های فعال بهداشتی قرار می گیرند و از نظر بیماریهای مزمن و پیشگیری از آنها تحت مراقبت خواهند بود.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون نیازها و مشکلات اجرای طرح مزبور استخراج شده و آگهی مناقصه برای انتخاب شرکت های ارائه دهنده خدمات و جذب نیروی انسانی با همکاری بخش خصوصی انجام شده است.

دکتر درخشان گفت: در اجرای این برنامه ۲۲ مرکز سلامت جامعه و ۴۳ پایگاه سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی فعال خواهد شد.

وی افزود: در این راستا ۱۷۰ نیروی انسانی شامل پزشک، پرستار، کارشناس تغذیه و روانشناس بالینی به کارگرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار