نایب رئیس سازمان نظام پرستاری استان اردبیل:
قانون برنامه پنجم توسعه تعداد پرستاران شاغل به ازای هر تخت فعال بیمارستانی را 8/ 1 نفر تعیین کرده است و در اجرای طرح تحول سلامت نیز دولت سعی دارد این تعداد را به 5/ 1 نفر برساند اما اکنون این رقم در اردبیل 35/ 1 نفر به ازای هر تخت فعال است.
کد خبر: ۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 24 February 2015

نایب رئیس سازمان نظام پرستاری اردبیل گفت: استان اردبیل از دارا بودن تعداد پرستاران شاغل از استانداردهای تعریف شده ملی عقب تر است.

شهروز مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک در اردبیل تصریح کرد: قانون برنامه پنجم توسعه تعداد پرستاران شاغل به ازای هر تخت فعال بیمارستانی را 8/ 1 نفر تعیین کرده است و در اجرای طرح تحول سلامت نیز دولت سعی دارد این تعداد را به 5/ 1 نفر برساند اما در حال حاضر این رقم در استان اردبیل 35/ 1 نفر به ازای هر تخت فعال است.

وی با بیان اینکه حدود 3 هزار نفر پرسنل پرستاری در استان اردبیل در رشته هایی مانند پرستاری ، اتاق عمل و پرستاری دندانپزشکی و مراکز بهداشتی فعالند گفت: از این تعداد یکهزار و850 نفر به عنوان پرستار مستقیما در بخش های درمانی بیمارستانهای دولتی استان شاغلند و مابقی در سایر مراکز درمانی بخش خصوصی و مطب ها و کلنیک های مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: ارزش پرستار خوب کمتر از پزشک نیست و در واقع کار یک پزشک خوب هنگامی به نتیجه مطلوب می رسد که یک پرستار خوب و ورزیده مسوولیت بیمار او را بر عهده داشته باشد.

مرادی دارا بودن دانش لازم و اجرای درست فرامین پزشک را مهم ترین وظیفه یک پرستار عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن یک پرستار باید از دانش لازم، آمادگی روحی و روانی، مهربانی، صبر و حوصله، روابط عمومی خوب و قدرت تجزیه و تحلیل بالا برخوردار باشد.

در حال حاضر پرستاران شاغل در استان اردبیل همانند سایر همکاران خود در اقصی نقاط کشور خواهان کاهش ساعات کار و افزایش مزایای شغلی هستند.

پرستاران می گویند با وجود افزایش حقوق پزشکان و برخی مشاغل درمانی در طرح تحول سلامت ، در این طرح افزایش دستمزدهای پرستاران پیش بینی نشده است و این موضوع ممکن است باعث کاهش کیفیت خدمترسانی در مراکز درمانی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار