مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین نشست طرح ملی کتاب‌خوان در استان طی هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 11 August 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، علیرضا شایق از برگزاری نخستین نشست طرح ملی کتاب‌خوان طی هفته آینده در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این طرح برنامه‌ای با هدف اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و معرفی آنها به دیگر کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان به کتاب است.

وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب خواند و افزود: این سلسله نشست‌ها که به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود در فضایی صمیمی اطلاعات و تجربیات افراد کتاب‌خوان با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود و فرصتی است که کتاب‌خوانان به‌سمت خواندن کتاب‌های مفید و موثر هدایت شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به نحوه برگزاری این نشست‌ها اشاره کرد و گفت: هر فردی هفت دقیقه فرصت داشته که به معرفی کتاب مورد نظر خود بپردازد و در مجموع در هر نشست 12 نفر به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود برای حاضران در جلسه خواهند پرداخت.

شایق ارائه کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دین، تاریخ، روانشناسی، ادبیات، شعر، قصه و رمان، کودک و نوجوان، سبک زندگی، طب، تغذیه و بهداشت عمومی، خانواده و ازدواج در این جلسات را متذکر شد و تصریح کرد: ارائه‌دهندگان در نشست‌ها از میان کتاب‌داران، نویسندگان، فعالان رسانه حوزه کتاب، اعضای کتاب‌خانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان انتخاب می‌شوند.

وی بیان داشت: در پایان هر نشست به هر کدام از ارائه‌دهندگان کتاب، هدیه‌ای به رسم یادبود اهداء می‌شود و امیدواریم تداوم این طرح موجبات تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را بیش از پیش فراهم کند.

به گفته این مسئول، نخستین نشست کتاب‌خوان استان کرمانشاه روز یکشنبه 25 مردادماه سال‌ جاری ساعت 10 صبح در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

شایق یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این سلسله نشست‌ها می‌توانند به پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به آدرس kermanshahpl.ir مراجعه و یا با دبیرخانه برگزاری همایش با شماره تلفن 38214724 تماس حاصل کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار