امام جمعه موقت مشهد ضمن برشمردن خدمات امام جعفر صادق(ع) گفت: مکتب تشیع سبب جاودانه شدن جریان‌ فکری مبتنی بر دین اسلام شد.
کد خبر: ۷۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 11 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در حاشیه اجتماع عظیم صادقیون در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ما معتقدیم که اسلام در سه بخش عقاید، اخلاق و احکام تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) در شرایط زمانی‌ خاصی قرار داشتند و مفیدترین راهنما برای مسلمانان بودند، افزود: راهنمایی ایشان سبب شده تا امروز می‌گوییم که مکتب ما جعفری است.

فرزانه تصریح کرد: در دنیا جریان‌های فکری زیادی مطرح است، اما اگر بخواهیم که جریان مبتنی بر دین مبین اسلام جاودانه باشد باید این جریان به‌صورت یک مکتب باشد در همین رابطه امام جعفر صادق(ع) تشیع را به عنوان مکتب معرفی کردند، بنابر این وقتی جریانی این گونه معرفی می‌شود، باید حکومت هم داشته باشد و مکتب امام جعفر صادق(ع) این مهم را کامل کرد.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: در روز شهادت امام ششم شیعیان پیکر پاک و مطهر 6 شهید گمنام تشییع شد و فضای اجتماع عظیم صادقیون معطر به عطر شهدا شد و به واقع این عطر، دلپذیرترین عطر برای هر انسان است.

فرزانه تصریح کرد: وظیفه همه ما و به ویژه مسئولان اجرایی این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و مسئولان امر باید به معرفی صحیح مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خدمت صادقانه به مردم و پیروی از ولی‌فقیه که سه خواسته مهم شهدا بود توجه کنند، زیرا آنها در این راه جان خود فدا کردند.

وی تاکیدکرد: اسلام کامل‌ترین دین در میان سایر ادیان است و امروزه مشاهده می‌کنیم که گرایش به سمت اسلام افزایش یافته و حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار