مدیرحج و زیارت استان فارس از افزایش ۲۰ درصدی آمار حجاج اعزامی این استان به بیت‌الله الحرام خبرداد.
کد خبر: ۷۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 11 August 2015
علیرضا زینلی در همایش زائرین حج تمتع استان فارس اظهار داشت: تعداد سه هزار و 300 زائر از استان فارس در قالب 25 کاروان عازم حج تمتع می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرواز زائران حج تمتع استان فارس از شش تا 12 شهریورماه 94 انجام می‌شود تصریح کرد: روزانه به طور میانگین 500 زائر مرد و زن از استان فارس عازم سرزمین وحی می‌شوند.

مدیرحج و زیارت استان فارس  با بیان اینکه از تعداد زائران استان فارس یکهزار و 500 نفر آقا و مابقی خانم هستند گفت: جوان‌ترین زائر استان فارسی 15 ساله و پیرترین آن 87 ساله است.

زینلی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حج تمتع امسال کیفیت هتل‌ها افزایش یافته و به مصرف کالاهای داخلی ایران در عربستان نیز توجه ویژه شده است.

وی حجاج را به استفاده از معنویات سرزمین الهی دعوت کرد و گفت: در این سفر، حجاج کمتر وقت خود را صرف بازار کرده و از تشریفات بعد از بازگشت از مکه نیز خودداری کنند.

مدیرحج و زیارت استان فارس به برنامه‌های هفته حج در این استان اشاره و از مهم‌ترین آن را تجدید میثاق کارگزاران حج با شهدا، گردهمایی بزرگ زائرین در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و برگزاری نمایشگاه عکس حج از 25 تا یکم شهریورماه در شاهچراغ(ع) عنوان کرد.

نماینده بعثه مقام معظم  رهبری در جنوب کشور نیز در این همایش اظهار داشت: حج یک فرصت بزرگ است و باید زائران از آن نهایت بهره ببرند.

حجت الاسلام شریفانی قرار گرفتن در لباس احرام، رویت گند پیامبر (ص) ، دیدار خانه خدا به عنوان نماد عرش الهی و حضور در سرزمین عرفات را از ویژگی‌های بارز حج دانست و افزود: حجاج باید از این فرصت توشه‌ای پربار برای زندگی خود به سوغات آورند.

برچسب ها: حج ، مکه ، اعزام ، فارس ، تمتع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار