کد خبر: ۷۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹ 12 August 2015
رشت - ایرنا - بخشدار مرکزی رشت از اجرای آموزشهای تهیه ورمی کمپوست از زباله های خانگی به صورت پایلوت در سه روستای بخش مرکزی این شهر ستان خبرداد و گفت : این طرح به منظور مدیریت پسماند و کاهش حجم زباله های تولیدی روستاییان درحال اجرا شدن است.
[طرح تهیه ورمی کمپوست از زباله های خانگی در سه روستای رشت]

به گزارش روابط عمومی بخشداری رشت به ایرنا ، خانم مونا ابروفراخ در نشستی با خبرنگاران با اشاره به نقش زنان روستایی در این طرح افزود : در این طرح زنان روستایی آموزش های لازم را برای پرورش قارچ با استفاده از کمپوست تهیه شده فرا می گیرند که از این طریق علاوه بر کاهش حجم زباله ها یشان ، نقش موثری را در رونق اقتصاد خانواده و روستا ایفا می کنند.
وی توسعه پایدار در روستاها را امری ضروری خواند و ادامه داد : برای دستیابی به این مهم برنامه توانمندسازی اقتصادی روستاییان و خودکفایی دهیاریها در دستور کار قرار گرفته و در این راستا به شکوفایی گردشگری روستایی توجهی ویژه شده است.

***
بخشدار مرکزی رشت در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار نقش خبرنگاران را در رفع مشکلات بسیار موثر دانست و گفت : رسانه های ارتباط جمعی علاوه بر اینکه در شناسایی مشکلات و کاستیها تاثیر گذار هستند در رفع آنها نیز نقش موثری دارند.
ابرو فراخ اظهار کرد : هم اکنون رسانه ها نقش مهمی در کشور ایفا می کنند بنابراین باید در طرح مسایل مغرضانه عمل نکنند و با صداقت و دقت نسبت به انعکاس روبدادها در جامعه بپردازند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران در عصر ارتباطات رسانه ها با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده گرفته اند، اظهار داشت : بر این اساس ؛ خبرنگاران به عنوان بازوان قدرتمند دستگاههای اجرایی از طریق مختلف می توانند در پیشرفت جامعه موثر باشند.
بخشدار مرکزی رشت با تاکید بر اینکه اهالی رسانه باید نگاه واقع بینانه به مسایل جامعه داشته باشند ، ادامه داد : همانطور که خبرنگاران به عنوان طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم محسوب می شوند ، می توانند در فرهنگ سازی در جامعه نقش بسزایی داشته باشند.
وی یادآور شد : همچنین خبرنگاران در گسترش مشارکتهای اجتماعی ، توسعه پایدار و بیداری وجدان جامعه نقش آفرین هستند و سلامت فکری و فرهنگی جامعه مرهون تلاش های خستگی ناپذیر آنهاست.
ابروفراخ نخستین بخشدار زن در گیلان خبرنگاران زن را به دلیل اینکه صداقت ، دقت و برنامه ریزی مطلوبتری در امر اطلاع رسانی دارند موفق دانست و افزود : اگر اهالی رسانه های ارتباط جمعی در انجام برنامه ها یاری رسان مدیران باشند و به رسالت خود به عنوان پل ارتباطی موثر و دو سویه میان مسوولان و مردم عمل کنند بالندگی و توسعه کشور بیش از پیش محقق خواهد شد.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو در سالجاری گفت : رسانه ها و خبرنگاران همچنین با ایجاد شور و نشاط مهمترین تاثیر را در افزایش مشارکت سیاسی مردم دارند.
لازم به ذکر است ؛ در این دیدار خبرنگاران حاضر در جلسه از سوی نخستین بخشدار زن گیلان در عرصه سیاسی با اهدای لوح سپاس تقدیر شدند.
هفدهم مردادماه همزمان با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان روز خبرنگار نامگذاری شده است.ک/2
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار