معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسالت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد فضای اخلاقی و دینی در جامعه است.
کد خبر: ۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ 24 February 2015

علی‌اصغر کاراندیش در مراسم نکوداشت استاد حسین ماستیانی هنرمند پیشکسوت سبزواری در عرصه نقاشی، مجسمه‌سازی و خطاطی که در محل تالار کاشفی ادار‌ه‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه شهرستان سبزوار از باسابقه‌ترین شهرهای ایران در عرصه فرهنگ، ادب، فرهنگ و تاریخ است، اظهار داشت: با وجود همه این قابلیت‌ها شهرستان سبزوار دارای مظلومیت‌های خاصی در این عرصه‌ها نیز هست.

وی با بیان اینکه سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر است تصریح کرد: این شهرستان سهم بزرگی در تاریخ ایران و عرصه فرهنگ دارد و سند این سخن قیام بزرگ دینی و تاریخی این قوم علیه مغولان است.

وی با بیان اینکه امروز رسالت بزرگ وزارت ارشاد توسعه و رشد فضای اخلاقی و دینی در جامعه است خاطرنشان کرد: هنر بهترین وسیله است که می‌توان از آن برای گسترش این فضای ارزشی بهره گرفت.

کاراندیش با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دینی از راه هنر و فرهنگ می‌تواند مخاطبان زیادی را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد دارای بخش‌های مختلفی است و جمع شدن این مجموعه‌ها در یک وزارتخانه همه در راستای توسعه و انتقال فرهنگ صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز انتقال مفاهیم دینی و ارزشی از طریق زبان هنر به عنوان یک راهبرد در همه کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: هنرمند مهمترین رکن برای انتقال این ارزش‌هاست و در جامعه‌ای که دارای این ارزش‌های ولایی است، هنرمندان نیز در این زمینه گام برمی‌دارند.

کاراندیش با تقدیر از استاد حسین ماستیانی و برگزاری این نکوداشت گفت: امیدوارم در آینده نیز شاهد برگزاری این نکوداشت برای هنرمندان ارزشی و انقلابی کشور باشیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه هنرمندان در حقیقت عصاره عشق و ایمان خود را در کالبد هنری که دارند می‌دمند اظهار داشت: استاد ماستیانی از هنرمندانی است که سال‌هاست در عرصه هنرهای مختلف فعالیت داشته است.

سید سعید سرابی با بیان اینکه شهرستان سبزوار از شهرهای تاریخی و دارای سهم در تاریخ پرفراز و نشیب ایران است ادامه داد: به تصویر کشیدن حماسه‌ قیام سربداران به عنوان مهم‌ترین قیام تاریخ تشیع یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که استاد ماستیانی با خلق اثر هفت پیکر سربداران آن را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری نکوداشت‌ها در ماندگاری یاد بزرگان عرصه فرهنگ و هنر موثر است گفت: حفظ آثار ماندگار هنرمندان بزرگ وظیفه مهمی است که بر دوش همه مسئولان این حوزه است.

در ادامه فرماندار سبزوار نیز با بیان اینکه سبزوار خاستگاه هنرمندان بزرگی است اظهارداشت: سبزوار خاستگاه بزرگانی مانند دکتر علی شریعتی و حاج ملاهادی سبزواری و افرادی است که در تاریخ علم، فرهنگ و هنر کشور نقش بسزایی داشته‌اند.

احمد برادران با بیان اینکه امروز با تلاش دولت شرایط رشد و توسعه فضای فرهنگی در کشور فراهم شده گفت: امروز توجه به هنرمندان و ایجاد فضای فعالیت برای آنان باید به عنوان یک برنامه در دستور کار مسئولان فرهنگی کشور باشد.

وی با بیان اینکه اخلاق نیکو مهم‌ترین ویژگی‌ یک هنرمند ارزشی و انقلابی است گفت: استاد ماستیانی از هنرمندان ارزشمندی است که سال‌ها در عرصه خدمت به شهر سبزوار تلاش زیادی کرده است.

گفتنی است در این مراسم اساتید برجسته هنر کشور از جمله استاد حمید سبزواری شاعر معاصر انقلاب، استاد غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران، استاد طاهر شیخ‌الحکمایی رئیس گروه مجسمه‌سازان کشور، استاد محمد فیروزه‌ای و جمعی از مسولین شهری حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار