آخرین وضعیت "پدیده" به روایت معاون اول قوه قضائیه
معاون اول قوه قضائیه با تشریح سه‌ سناریوی ممنوعیت، اصلاح و ادامه کار پدیده تاکید کرد در هر صورت مردم نباید ضرر کنند. و جالب اینکه همزمان دادستان کل کشور نیز از اجرای کار چندضلعی رسیدگی به تخلفات و پرداخت حقوق و سهام مردم و عبرت افراد متجاهر درباره پدیده خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 13 August 2015
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه در رابطه با پدیده چند موضوع مطرح است، گفت: اگر موضوعی خلاف قانون است، نباید انجام گیرد و اگر مسئله‌ای خلاف بوده و قابل اصلاح است، باید اصلاح شود درعین‌حال فعالیت‌های قانونی پدیده به‌هیچ‌عنوان نباید روی زمین بماند.
حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه گردهمایی مدیران کل سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده اظهار داشت: دراین‌ارتباط ستادی به ریاست استاندار خراسان‌رضوی و با حضور نماینده قوه قضاییه تشکیل شده است تا امور را تدبیر کنند.
وی افزود: دستگاه قضا معتقد هستند هر فردی که بر اساس اصول قانونی قصد کارآفرینی و سرمایه‌گذاری دارد، باید حمایت شود اما برخی افراد گاهی اوقات تحت عنوان کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بدون اینکه از ناحیه خودشان سرمایه‌ای را بگذارند می‌آیند از جیب مردم بهره‌ای را می‌برند و مشکلاتی را اضافه می‌کنند.

کار پدیده ادامه یابد

وی با تأکید بر اینکه کار پدیده به‌هیچ‌عنوان نباید روی زمین بماند، افزود: قسمت‌هایی که در این پروژه صحیح و قابل اصلاح است، باید ادامه یابد.
محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: چه مردمی که در حال حاضر از پروژه پدیده شاندیز سهام خریده‌اند و چه مردمی که در آینده می‌خواهند در این سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشند نباید ضرر کنند.
وی با اشاره به اینکه موضوع پدیده دارای چند وجه قضایی و اداری است و سازمان‌های مختلفی در این امر دخیل هستند، تصریح کرد: اقدامات خوبی که در این پروژه صورت گرفته است نباید روی زمین بماند و ستاد تشکیل شده در استان امور را به‌خوبی انجام می‌دهد و اگر نیاز باشد که در مرکز هم پیگیری شود به‌طورقطع این کار انجام خواهد شد.

قیمت‌های غیرواقعی سهام‌ها
وی در خصوص حل مسئله پدیده و اصلاح موارد تخلف در این موضوع ابراز امیدواری کرد: کارهایی که موجب فریب‌دادن مردم می‌شود، نباید انجام گیرد و باید اصلاح شود. چرا که در برخی تبلیغات این شرکت، این‌گونه اقدامات صورت گرفت و مردم امیدواری‌های خلاف واقع پیدا کردند.
وی اضافه کرد: مردم بدون اینکه از ماهیت پروژه پدیده خبر داشته باشند سهام می‌خریدند و این در حالی بود که قیمت واقعی این سهام‌ها آن‌قدر نبود که مطرح می‌شد اما این‌ها با استفاده از برخی ترفندها قیمت غیرواقعی را مطرح می‌کردند.
محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه طبق اطلاعاتی که بنده دارم برای سرمایه‌های مردم مشکلی خاصی به وجود نخواهد آمد، ادامه داد: پدیده تعهداتی برای بازپرداخت پول مردمی که اعلام نیاز کرده‌اند انجام داده است که امیدوار هستیم این مهم انجام شود. در غیر این صورت به‌طورقطع، اعتماد نسبت به آن‌ها بیشتر سلب خواهد شد.
..........................................

دادستان کل کشور درباره سرنوشت پدیده و میزان تأکید کرد؛ رسیدگی به تخلفات با حفظ حق مردم


دادستان کل کشور در خصوص مسائل پدیده و میزان با تأکید بر اهمیت حفظ حقوق سهامداران گفت: با سهام‌داران و سرمایه‌گذارانی مواجه هستیم که بی‌گناه‌ترین عناصر در این موضوع بوده و تمام همت دستگاه قضا این است که سهام و حقوق مردم ضایع نشود.
حجت الاسلام و المسلمين" سيد ابراهيم رييسي "روز گذشته در حاشيه همايش سراسري روسا و دادستان‌هاي نظامي و سرپرستان نواحي سازمان قضايي نيروهاي مسلح که در هتل گلستان امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، افزود: کميته ويژه‌اي با حضور وزير کشور و دست اندر کاراني از سازمان‌هاي مختلف در اين ارتباط تشکيل و بررسي‌ها انجام شده است و بر اين اساس وضعيت و مشکلات را در چند بند تنظيم و تدوين کرده که در صورت تصویب نهایی مقامات عالی، اعلام و اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در حوزه برخورد قضائی، موضوع کاملاً روشن است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات در وزارت کشور برای کار اجرایی و پیگیری این موضوع با این دغدغه همراه است که چگونه به تخلفات رسیدگی شود و درعین‌حال سهام و حقوق مردم ضایع نشود.
 وی با انتقاد از اینکه چرا مقدمات کار به‌گونه‌ای دنبال شده که با آسیب همراه بوده است، اظهار کرد: مجازات تخلفاتی که در این زمینه وجود دارد، مانند تجاوز به اراضی ملی، ساخت‌وساز غیرمجاز در بستر رودخانه، تغییر کاربری زمین کشاورزی که برخلاف نص صریح قانون انجام‌شده است، کاملاً مشخص و روشن است.


دادستان کل کشور گفت: تخلفاتي را که دراين رابطه وجود دارد ،هيچ فردي انکار نمي‌کند يعني اين که به اراضي ملي تجاوز شده ،دربستر رودخانه ساخت وسازهاي غير مجاز انجام شده و تغيير کاربري‌هايي برخلاف نص قانون درباره باغ‌ها و زمين‌هاي کشاورزي انجام شده است ؛ اين موارد مشخص است و تخلفاتي است که قانون تکليف آن را روشن کرده است.

وي تصريح کرد: هر فردي که الفباي قانون را بداند، بدون شک اين را هم مي‌داند که هر فردي زميني را بدون مجوز، تغيير کاربري بدهد آن هم در سطحي به اين وسعت و در حريم رودخانه ساخت و ساز کند، تکليفش چيست اما نکته مهم اين است که اينجا با سهامداراني مواجه هستيم که از مردم هستند و گناهي مرتکب نشده اند.

رييسي بابيان اين که بي‌گناه‌ترين افراد در اين موضوع مردم وسهامداران هستند که بايد براي حفظ حقوق آن‌ها تلاش کرد، افزود: تمام همت دادستاني اين است که سهام و حقوق مردم ضايع نشود وگرنه برخورد قضايي امر مشکل و پيچيده‌اي نيست زيرا قانون تکليف را روشن کرده است .

وي اضافه کرد: مگر قانون در موارد مشابه چه مي‌کند حال اين که اينجا تخلف وسيع تر و برخورد قانوني نيز راحت تر است اما امري که دغدغه مسئولان در وزارت کشور و ديگر سطوح مديريتي است ،اين است که ضمن رسيدگي به تخلفات، سهام و حقوق مردم ضايع نشود.

دادستان کل کشور گفت: ما قصد داريم يک کار چند ضلعي انجام بدهيم يعني هم به تخلفات رسيدگي کنيم هم حقوق و سهام مردم حفظ شود و هم افراد متجاهر عبرت بگيرند که ديگر اين تخلفات را انجام ندهند.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد ابراهيم رييسي "در همايش روسا، دادستان‌هاي نظامي و سرپرستان نواحي سازمان قضايي نيروهاي مسلح گفت: دادستان‌هاي سازمان قضايي نيروهاي مسلح، ضامن اجراي قانون ، نظم ، اقتدار ،اخلاق و هرچه خوبي بوده و حافظ آن از هرگونه لغزش هستند.

منابع: خراسان و شهرآرا


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
الان که قیمت کارشناسی شده. مسئولین محترم از خدا بترسید. قیمت رسمی را اعلام کنید و اینقدر طفره نروید. فقط با مدرک و مستدل صحبت کنید.
الان وضعیت 8 ماه قبل نیست که همینطور بی دلیل قیمت را زیر سئوال بردید. لطفا با اعلام نتیجه کارشناسی این مسائل را روشن کنید. مننون
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
خطاب به دادستان کل کشور که فرمودند هیچ کس انکار نمیکند به حریم رودخانه تجاوز شده ، همه ی مردمی که پدیده را دیدند انکار میکنند ، نقشه های ماهواره ای هم انکار میکنند.شما و دوستانتان تنها افرادی هستید که این موضوع را مطرح میکنید و البته خودتان هم قبول ندارید...و خواستید مثلا درستش کنید و گفتید "هیچ کس انکار نمیکند".
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
سلام واقعاً نمیدونم دلیل این کارتون چیه ؟ از چی می ترسید که قیمت رو اعلام نمیکنید .زندگی مردم بازیچه نیست که دست شما بیفته.از یک ماه پیش اعلام کردید که اموال پدیده کارشناسی شده اما هنوز از قیمتش خبری نیست .اگه از پس این کار بر نمی آید اون واقعاً بحثش جداس.به ما بگید که یه فکری به حال خودمون بکنیم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
انچه كه مسلم است فقط شعار داده مي شود همانگونه كه بانك خصوصي تاسيس شد لازم است براي شركت هاي سهامي هم فرايندي طراحي شود اين باعث اشتغال وايجاد ابادي مي شود چون مردم پول خود را به اشتباه طلا وزمين ودلار مي خرند اگر دولت شركت هاي تحت كنترل را معرفي كند كه از اين بازارها سوددهي بيشتري داشته وتضميني باشند افراد پس انداز خود را در اين شركت هاي مي گزارند ولي چون دولت مي خواهد جذب سرمايه كند پديده وميزان و.... دچار مشكل شود غير منطقي است اگر از يك سال پيش به جاي خط ونشان كشيدن مسير سرمايه گزاري و هدف گزاري پروژه ها به سمت درستي مي رفت احتياجبه اين اقداات نبود برخورد قهري قوه قضاييه بيشتر مشكل ساز است كاري كه مقامان قضايي هم به آن معترض هستند وبانك مركزي از موسسه بي خاصيت بايد تبديل به موسسه هدف مند شود امروزدر آمريكا به سرمايه گزار خط داده مي شود كه اگر بزرگ است چه پروژه اي با سود تضميني موجود است وبه سرمايه گزارجز هم شركت سود ده پيشنهاد مي شود بانك مركزي و زارت اقتصاد وبورس و... فقط دنبال بهانه هستند كنترل بازار سرمايه با زور وقلدري نمي شود ونياز به مشاور والگوبرداري از كشورهاي موفق دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار