معاون استاندار خراسان رضوی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برای تحقق رونق توليد علاوه بر حمايت و پشتيبانی بازار بزرگ داخلی نیازمند تلاش جدی بر توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید در خارج از مرزها هستیم،
کد خبر: ۷۶۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ 01 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، علی رسولیان با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان رونق تولید، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط اقتصادی و اهميت توسعه و استقلال اقتصادی كشور به‌صورت پیوسته در سال‌های اخیر شعار سال را به موضوعات اقتصادی اختصاص دادند.

وی افزود: رونق تولید نیازمند سیستم اقتصادی در کشور است که مخاطبان آن علاوه بر دولت و همه بخش‌های حاكميت، فعالان اقتصادی و آحاد مردم هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، افزايش درآمد، رونق همه زير بخش‌های اقتصاد، عدم وابستگی به بیگانگان و افزایش قدرت ملی در کشور از نتايج و پيامدهای رونق تولید ملی خواهد بود و به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه حل مشكل اساسی اقتصاد كشور، رونق توليد است.

رسولیان تصریح کرد: رونق ملی راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی از جمله بيكاری، فقر و مشکلات معیشتی مردم و سایر مشکلات است. 

وی تاکید کرد: مردم، دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، بانک‌ها و موسسات مالی همگی مخاطب فرامین گوهربار مقام معظم رهبری در بحث رونق تولید هستند و همه اشخاص حقیقی و حقوقی نقشی اساسی در تحقق رونق تولید در کشور و استان دارند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی برای تحقق این امر باید فعاليت‌هايشان را بر روی موضوع تولید متمركز كنند، بیان کرد: همچنين بانک‌ها و موسسات مالی هم باید منابع مالی را در جهت توليد بيشتر در كشور اختصاص دهند و تامین نياز مالی واحدهای توليدی به ساير واحدها و بنگاه‌های اقتصادی را در اولويت قرار دهند و دستگاه‌های دولتی هم باید با حمایت‌های اداری، نهادی و مشوق‌های مالی از تولید داخلی حمایت کنند. 

رسولیان گفت: وقتی تولید رونق نداشته باشد اشتغال هم صورت نمی‌گیرد و مسئله بیکاری در ابعاد مختلف از جمله نداشتن درآمد، یاس و ناامیدی و افسردگی نيروی كار، خود را نشان می‌دهد و آفت دراز مدت بيكاری مستهلک كردن و تحليل اعتماد به نفس و خود باوری سرمايه انسانی در جامعه است. 

وی با بیان اینکه رونق تولید در کشور موجب عرضه بيشتر کالای ایرانی و در نتيجه متعادل شدن قیمت‌ها و كاهش فشار اقتصادی بر مردم خواهد شد، افزود: رونق تولید نقش و تاثیر بسزایی در کم‌شدن وابستگی به بیگانگان دارد و قدرت اقتصادی را كه يكی از مولفه‌های مهم قدرت در دنيای امروز است ارتقا می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مردم نقش بسيار مهمی در تحقق شعار سال دارند و بدون حمایت مردم این امر در کشور محقق نخواهد شد با تاکید بر اینکه مردم نقش بسيار مهمی در تحقق شعار سال دارند و بدون حمایت مردم این امر در کشور محقق نخواهد شد، گفت: برای تحقق رونق توليد علاوه بر حمايت و پشتيبانی بازار بزرگ داخلی نیازمند تلاش جدی بر توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید در خارج از مرزها هستیم، در واقع هم آحاد مردم با خريد كالاهای ايرانی و هم فعالان اقتصادی و صادركنندگان با حفظ بازارهای صادراتی موجود و گشودن بازارهای جديد بر روی كالاها و توليدات ايرانی در ايفای اين وظيفه مهم ملی نقش‌آفرين هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار