مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات استان:
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات استان در آستانه روز خبرنگار، در دیداری صمیمی با مدیران و اصحاب رسانه خراسان رضوی، تأکید کرد که آمریکا نه توان مهار ایران را دارد و نه می تواند از ایران انتقام بگیرد.
کد خبر: ۷۶۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶ 08 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی در این دیدار به جایگاه رسالت والای خبرنگاری در هدایت افکار عمومی و مدیریت نرم جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایش امیر المومنین به مالک اشتر، قضاوت مردم برای شما اهالی رسانه مبنای ارزش گذاری است، لذا توجه به افکار عمومی هم برای شما خبرنگاران و هم برای ما مسئولان اهمیت دارد. 

مشاور وزیر اطلاعات تأکید کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه برای رسیدن به اهداف خود، باید مردمی بمانند و در عین حال امیدآفرینی را به عنوان یک اصل فراموش نکنند.

وی مردم را ستون دین دانست و گفت: رویکرد شما در فعالیت های رسانه ای، باید این باشد که به دنبال راضی بودن مردم باشید، نه رضایت ویژه خواران. 

این مقام امنیتی با بیان این که مسئولان از انتشار اخبار نگرانی ندارند، گفت: مهم درک راهبردی از اخبار و نحوه انتشار آنها به شکلی است که افکار عمومی مشتنج و مشوش نشود. این مقام امنیتی با اشاره به فرازهای مهم بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب، مواجهه با روایت دشمن، در نظر گرفتن منافع ملی در عین حفظ سلایق جناحی و ارائه صادقانه اخبار را از مهمترین رسالت های خبرنگاران دانست. 

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، شکست های راهبردی آمریکا از ایران را تشریح کرد و با اشاره به نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس از افزایش تنش در منطقه گفت: تشدید دشمنی ها علیه جمهوری اسلامی به خاطر استقلال ایران اسلامی است اما ایستادگی مردم دشمنان را به این نتیجه رسانده که آمریکا دیگر نه می تواند ایران را مهار کند و نه می تواند از ایران انتقام بگیرد زیرا ایران در برابر هر خطایی آماده اقدام متقابل است. 

وی با بیان این که مذاکره ایران با آمریکا در مقطع فعلی به معنای نادیده گرفتن توان دفاعی و چشم پوشی از حقوق مسلم خود است، افزود: بعد از مواضع مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن، دنیا به این نتیجه رسید که ایران همچنان اراده دارد در مقابل آمریکا بایستد. همچنین ایران در میدان عمل هم اراده خود را با انهدام پهپاد آمریکایی و اقدام متقابل علیه انگلیس نشان داد. 

در این دیدار چند تن از پیشکسوتان رسانه نیز دیدگاه ها و دغدغه های خود را درباره موضوعاتی چون لزوم افزایش اعتماد عمومی، مشکلات معیشتی خبرنگاران، اهمیت ارائه قرائت اول از رخدادهای خبری و اقدامات بایسته در گام دوم انقلاب مسائل مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار