معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که پروژه تقاطع چهار سطحی میدان نمایشگاه تا دو سال دیگر به اتمام برسد. 
کد خبر: ۷۷۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 16 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، خلیل الله کاظمی در مراسم آغاز عملیات اولین تقاطع چهارسطحی آزادگان (میدان نمایشگاه) با عنوان مطلب بالا خاطرنشان کرد: این تقاطع در طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع شهری در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه 91 هزار مترمربع تحصیل حریم داشتیم، از مشاوران خواستیم تغییراتی در طرح به وجود بیاورند که منجر به تقاطع چهارسطحی آزادگان شد.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری مشهد و افزایش آن در هنگام حضور زائرین ادامه داد: 45 تا 50 درصد از سفرهای درون شهری با وسائل نقلیه عمومی و بقیه با خودروهای شخصی انجام می شود، همچنین روزانه300 دستگاه اتومبیل در مشهد پلاک زده می شود که همگی ضرورت وجود چنین تقاطعی را ایجاد می کند. 

کاظمی به ادامه طرح تقاطع چهارسطحی آزادگان (میدان نمایشگاه) اشاره کرد و افزود: در ادامه این تقاطع، پروژه های بولوار ابوطالب شمالی، ابوطالب جنوبی و بولوار مصلی را داریم تا رینگ اطراف مشهد کامل شود. 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردلری مشهد اظهار کرد: تقاطع چهار سطحی آزادگان با توجه به وجود آزادراه چناران-مشهد و ترافیک روزهای تعطیل بولوار امام علی (ع) جزو اولویت های انجام پروژه به حساب می آمد.

کاظمی گفت: با توجه به طرحی که برای تقاطع چهارسطحی آزادگان در نظر گرفته شده، از طرف بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به سمت نمایشگاه مسیر به صورت زیرگذر و تعریض ۴۰متری پل نمایشگاه را نیز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در همسطح نیز میدان حفظ می شود؛ در طراز مثبت یک ادامه بزرگراه امام علی (ع) به سمت چناران نیز اجرا می شود.

کاظمی با عنوان اینکه تقاطع نمایشگاه، اولین تقاطع چهارسطحی شهر مشهد است، تصریح کرد: تا یک ماه آینده دوربرگردان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید، علاوه بر آن جاده محمدآباد و‌ جلوخان فردوسی نیز تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: علاوه بر این پروژه تقاطع بولوار میثاق به بولوار مجیدیه و عملیات اجرایی برای کاهش بار ترافیکی انتهای بولوار وکیل‌آباد نیز آغاز می‌شود.

وی به پروژه های دیگر این معاونت هم اشاره کرد و گفت: پروژه محمدآباد، پروژه حسن آباد، بوستان 8 هکتاری بهار، اختتامیه خط 2 قطارشهری و کلنگ زنی خط 4 قطار شهری از پروژه های شهری مشهد بوده است؛ پروژه های بولوار ابوطالب شمالی، رضویه و خاقانی نیز منتظر افتتاح هستند. همچنین تا یک ماه آینده دوربرگردان هاشمی رفسنجانی را به بهره برداری می رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار