مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید خلاقیت در برنامه‌های جشن‌های دهه کرامت وجود داشته باشد، عنوان کرد: امیدوارم با عنایت خدای متعال و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.
کد خبر: ۷۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 15 August 2015
حمید موسوی، مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی، ظهر امروز، 24 مرداد ماه در نشست مطبوعاتی اعلام برنامه‌های جشن‌های دهه کرامت در خراسان رضوی، اظهار کرد: استانداری امسال نخستین سالی است که به صورت جدی و راسخ به حوزه برنامه‌های دهه کرامت ورود پیدا کرده تا گستردگی و تأثیرگذاری این جشن‌ها را با همکاری دستگاه‌های مربوطه ارتقا دهد.

موسوی با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی میدان‌دار برنامه‌های دهه کرامت است، گفت: اهداف مشخصی در شیوه‌نامه شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت تصویب شده تا هیچ‌گونه موازی‌کاری در بین دستگاه‌ها به وجود نیاید، امیدواریم امسال به لحاظ کمی و کیفی شاهد بهتر برگزاری جشن‌های دهه کرامت نه تنها در مشهد و ایران بلکه خارج از کشور باشیم.

وی ادامه داد: هدف ما از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در میان مردم است که امیدوارم با نگاهی که در تمام مجموعه‌ها وجود دارد، بخشی از این اهداف محقق شود.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جشن‌های دهه کرامت به صورت مردمی برگزار می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در جهت تسهیل فعالیت‌های مردم اقدام می‌کنند.

موسوی یادآور شد: بنا داریم در دهه کرامت فضای عمومی کشور متأثر از این دهه شده و یک فضای معنوی متأثر از فرهنگ رضوی را در کشور حاکم کنیم، مخصوصا زائران و مجاورانی که در مشهدالرضا حضور دارند باید تفاوت را در این دهه نسبت به دیگر ایام سال احساس کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید خلاقیت در برنامه‌های جشن‌های دهه کرامت وجود داشته باشد، عنوان کرد: امیدوارم با عنایت خدای متعال و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های ستاد نظارت و ارزیابی، ابراز کرد: این ستاد مجموعه جدیدی است که ایجاد شده و هدف آن ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های برگزار شده در استان است.

موسوی با بیان اینکه بر اساس شیوه‌نامه تصویب شده طرح‌های متفاوتی برای این دهه تهیه شده که در حوزه نظارت و ارزیابی از آن‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: همچنین بیش از 50 تیم نظارتی برنامه‌های دهه کرامت را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، خود ستاد نیز عملکرد دستگاه‌ها را به صورت روزانه نظارت خواهد کرد و نقاط ضعف را بررسی می‌کند.

وی افزود: نگاه ما پررنگ کردن نگاه ضعف در برنامه‌ها نیست بلکه ما بنا داریم با همکاری جشنواره‌ها این جشن‌ها را برگزار و در راستای بهبود کمی و کیفی آن تلاش کرده تا در سال‌های آینده شاهد برنامه‌های نظام‌مند در این حوزه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار