سازمان فرهنگی شهرداری مشهدمقدس نسبت به گزارش‌های تسنیم در قبال عملکرد فرهنگسراهای مشهد واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۷۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 17 August 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم خراسان رضوی در پرونده‌ای ویژه به بررسی عملکرد و کارکردهای فرهنگسراهای مشهدمقدس پرداخته است و سوال اصلی این بود که چرا این فرهنگسراها دیگر مانند سابق کارکرد تخصصی خود را دنبال نمی‌کنند.

 

روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری مشهدمقدس در پاسخ به گزارش‌های تسنیم، واکنش داشته و متنی را در اختیار این خبرگزاری قرار داده که منتشر می‌شود:

 

از ابتدای تاسیس فرهنگسراها در مشهد فعالیت‌های آنها به تدریج شکل گرفته و متناسب با نیاز شهروندان یا اولویت‌ها و سیاست‌های مدیریت شهری دستخوش تغییراتی شده است. آموزش در حوزه‌های مهارتی، هنری و فرهنگی از جمله فعالیت‌هایی است که همچنان در فرهنگسراها انجام می‌شود و در این زمینه خدماتی به شهروندان ارائه می‌شود.

 

در یکی دو سال اخیر تلاش شده تا آموزش‌های مرتبط با حوزه فرهنگ شهروندی با تاکید بیشتر در فرهنگسراهای شهرداری مورد توجه قرار گیرند. مواردی از قبیل فرهنگ و انضباط ترافیکی، حفاظت از محیط زیست و محیط زیست شهری، رعایت اخلاق و آداب اجتماعی‌، آموزش‌های مرتبط با شهر هوشمند از عمده‌ترین این آموزش‌ها محسوب می‌شوند.

 

به تعبیری ارائه خدمات آموزشی در حوزه‌های مختلف می‌تواند عمده‌ترین وظیفه فرهنگسراهای شهرداری باشد که باید برای ارتقا و تقویت مبانی فرهنگ (به معنای اعم آن) نزد شهروندان تلاش کنند. تاکید و تمرکز بر مسائل مرتبط با فرهنگ شهروندی نیز از آن روی اهمیت می‌یابد که وظیفه نخستین و اولی شهرداری انجام فعالیت فرهنگی در زمینه‌هایی است که شهرداری در آنها ماموریت و وظیفه ذاتی دارد. به این ترتیب روشن است که ارائه خدمت در حوزه عمومی فرهنگ به شهروندان در اولویت اقدامات فرهنگی شهرداری  قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار