رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه نیازسنجی توسعه حرم‌های مطهر امامان معصوم (ع) در کربلا و نجف انجام شده است، گفت: فارس با اجرای افزون بر ۸۶ طرح عمرانی در این راستا، در صدر کمک‌های مردم ایران به عتبات عالیات قرار دارد.
کد خبر: ۷۷۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 30 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسکندر قاسمی در جمع نمازگزاران جمعه شیراز افزود: پارسال ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) در کربلا توسط مردم فارس ساخته و نصب شد.
وی ادامه داد: پارسال همچنین با مشارکت اهالی فارس صندوقچه حضرت مسلم بن عقیل نیز ساخته و در مسجد کوفه نصب شد و همچنین ۶ پنجره فولادی ساخته‌شده با کمک‌های مردم فارس در حرم امام حسین (ع) نصب شد.
وی با بیان اینکه مردم با وجود مشکلات فرارو، دلدادگی به امام حسین(ع) را هرگز فراموش نخواهند کرد، گفت: مردم استان فارس پارسال بیشترین کمک‌های مردمی را به ویژه برای توسعه حرم مطهر ابا عبدالله الحسین (ع) را اهدا کردند.
قاسمی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا و معماری ایرانی اسلامی توسط مردم فارس در کمتر از ۴ سال ساخته شده است.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه حرم امام حسین (ع) افزود: این حرم مطهر هم‌اینک صحن و شبستان ندارد اما اکنون در آستانه محرم ساخت صحن این حرم که بنام حضرت زینب (س) نامگذاری شده با مشارکت مردم فارس آغاز شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت:‌ عملیات خاک‌برداری این صحن در کربلای معلی به وسعت ۱۶۴ هزار متر مربع انجام و این صحن در سه سطح که دو طبقه روی زمین و یکی طبقه منفی است ساخته خواهد شد.
قاسمی عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت مردم، در اربعین امسال کار تکمیل بخشی از این صحن انجام شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس افزود: ساخت این صحن به‌گونه‌ای در دستور کار قرار دارد که هر متر مربع آن سند مشارکت در ساخت صحن حرم امام حسین (ع) بنام افراد و مشارکت‌کننده‌ها زده خواهد شد و هر یک سهم نیز به نازل‌ترین قیمت تعیین شده که همه بتوانند در این کار خیر مشارکت داشته باشند.
او اظهار داشت: جزییات طرح توسعه صحن حرم مطهر امام حسین(ع) بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

درد و دل جوان کشمیری در نماز جمعه شیراز
یکی دیگر از سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شیراز،جوانی کشمیری و دانشجوی دانشگاه‌های شیراز به نام محمد رفیق بود که از مصیبت‌هایی کنونی که در حال حاضر به مردم و خانواده‌اش می گذرد سخن گفت.
او علت این مصائب مردم کشمیر را خوی استکباری انگلیس دانست و اظهار امیدواری کرد که با همت همه مسلمانان روزی سختی های مردم این منطقه پایان یابد.
رفیق در ادامه گفت: فرهنگ مردم کشمیر به ایرانیان بسیار نزدیک است و حتی در زمانهای گذشته زبان کشمیری ها فارسی بوده اما به مرور زمان انگلیسی ها آن را تغییر دادند.
این جوان کشمیری افزود: مردم کشمیر بدون سلاح ۷۰ سال است که در مقابل استعمارگران مقاومت می کنند.
وی اظهار داشت: ۲۶ روز است که هیچ ارتباطی با خانواده ام نداشتم زیرا دولت هند اینترنت، تلفن و سایر راههای ارتباطی را قطع کرده است و امیدوارم هرچه زودتر این وضعیت پایان یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار