جوابیه‌ای که در واکنش به موضعگیری اعضای ستادهای استانی دکتر روحانی صادر شد:
حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به مطلب تابناک رضوی باعنوان «پایداری در حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی» تعیین اعضای شوراهای شهری و استانی این حزب را غیر انتصابی و براساس فرایندی انتخاباتی با رای اکثریت اعضای حزب در هر استان اعلام کرد.
کد خبر: ۷۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 17 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات حزب اعتدال و توسعه در واکنش به مصاحبه تعدادی از اعضای ستادهای انتخاباتی وقت رئیس جمهور منتخب در استان که درحال حاضر به عنوان حامیان دکتر روحانی شناخته می‌شوند اقدام به صدور جوابیه‌ای کرد که در قسمتی از آن
اعتدال و توسعه را حزبی سیاسی و نه تشکلی مقطعی یا گروهی محفلی با کارکردی کوتاه مدت و صرفا انتخاباتی، معرفی کرده است.
متن کامل این جوابیه که بیشتر در تشریح این حزب و رویکرد آن است، به شرح زیر تقدیم می‌شود:
حزب اعتدال
مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تابناک

با سلام و احترام
به استحضار می رساند آن رسانه وزین در تاریخ 24 مرداد 1394 در بخش خبری استان خراسان رضوی، گزارشی با عنوان"پایداری در اعتدال و توسعه خراسان رضوی" با کد خبر ۷۶۸۵۸ منتشر کرده که طی آن به نقل از چند تن از فعالان محترم سیاسی استان خراسان رضوی در واکنش به بازگشایی دفتر حزب اعتدال و توسعه در استان، نکاتی مطرح شده است.
خواهشمند است، با هدف تنویر افکار مخاطبان ارجمند آن رسانه، دستور فرمائید متن توضیحات ذیل، عیننا منتشر شود:

1- فرآیندهای تشکیلاتی حزب اعتدال و توسعه، از سالها قبل در قالب اسناد بالادستی حزب (شامل بیانیه تاسیس، اساسنامه، مرامنامه، منشور توسعه اعتدالی و میثاق نامه عضویت و هواداری) و آیین نامه های تشکیلاتی به صورتی کاملا شفاف و قانونمند تدوین و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

2- طبق آیین نامه های تشکیلاتی حزب اعتدال و توسعه، اعضای شوراهای شهری و استانی حزب اعتدال و توسعه، انتصابی نیستند، بلکه در فرایندی انتخاباتی با رای اکثریت اعضای حزب در هر استان تعیین خواهند شد. در استان هایی که هنوز انتخابات داخلی برای تشکیل شورای استان صورت نگرفته، با تصویب هیات اجرایی حزب، دبیران یا روسای موقت تشکیلاتِ استان مسئولیت ساماندهی حوزه ها و شوراهای شهری را بر عهده گرفته اند تا زمینه را برای برگزاری انتخابات درون حزبی در استان و تشکیل شورای استانی فراهم کنند.
استان خراسان رضوی جزو این گروه به شمار می رود. لذا در خراسان رضوی نه تنها شورای استان تشکیل نشده است، بلکه با توضیحی که داده شد گمانه ها درباره "انتصاب" یا "گزینه های انتصاب" برای این شورا، تصوری اشتباه یا ناشی از درکی نادرست بوده و از اساس فاقد وجاهت است.

3- اعتدال و توسعه، حزبی سیاسی است نه تشکلی مقطعی یا گروهی محفلی با کارکردی کوتاه مدت و مثلا انتخاباتی. هر شخص حقیقی علاقمند به گفتمان اعتدال و مشی حزب که متعهد به فعالیت سیاسی در چارچوب اسناد بالادستی حزب باشد، می تواند درخواست خود را برای عضویت یا هواداری در حزب ارائه دهد تا پس از بررسی و پذیرش درخواست، به عنوان یک عضو یا هوادار در فرآیند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های حزبی، از جمله در تعیین اعضای شوراهای شهری و استانی و نیز شورای مرکزی، به صورت مستقیم نقش آفرینی کند.

4- حزب اعتدال و توسعه به عنوان جریان سوم در سپهر سیاسی ایران از نیمه دوم دهه هفتاد، برای بسط و تعمیق گفتمان اعتدال در سطوح مختلف اجتماعی و سیاسی ایران تلاش کرده و هزینه هایی بسیار داده است. با این وجود باور حزب بر آن است که پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری 92 و استقرار دولت تدبیر و امید نتیجه خواست ملت ایران در دور راندن افراط گرایی ها و تمامیت خواهی ها در هر دو طیف سنتی عرصه سیاست ایران بوده و هیچ گروه یا جریان سیاسی نمی تواند این پیروزی را به نام خود مصادره کند.

5- حزب اعتدال و توسعه شرایط کنونی جامعه را فرصتی تاریخی برای بسط اندیشه اعتدالی در کشور می داند و در چارچوب سیاست های کلان خود آماده گفتگو، تعامل و همکاری با دیگر احزاب و جریان های قانونمند و معتدل سیاسی با هدف تقویت این گفتمان در بدنه مدیریتی کشور است.

6- کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات حزب اعتدال و توسعه از اینکه رسانه های معظم و کنشگران محترم سیاسی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور، با حساسیتی ویژه فعالیت های این حزب را رصد می کنند استقبال کرده و این دیدبانی ها و تحلیل ها را چنانچه با داده هایی صحیح پشتیبانی شوند، در جهت تقویت فعالیت های قانونمند حزبی، تحرک و شادابی در فضای سیاسی کشور و حرکت روبه رشد حزب اعتدال و توسعه مفید می داند.

7- کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات حزب اعتدال و توسعه، همانگونه که لزوم پیروی از آداب اسلامی و اخلاق حرفه ای در فعالیت های سیاسی، رسانه ای و تبلیغاتی، از جمله در عرصه نقد و رقابت با دیگر احزاب را همواره به اعضا و هواداران حزب گوشزد می کند، دیگر کنشگران سیاسی را نیز به رعایت این امور دعوت می کند.

با تشکر
کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات
حزب اعتدال و توسعه
1394/05/25


لازم به ذکر است موضعگیری تعدادی از مسئولان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در خراسان در مصاحبه با تابناک رضوی، مبنی بر عدم فعالیت و عضویت برخی از اعضای مدنظر برای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه استان در ستادهای دکتر روحانی در مقطع انتخابات و همکاریشان با مخالفان تفکر رئیس جمهور منتخب، در جبهه پایداری بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
به نظرم که پاسخ قانع کننده است. متاسفانه بسیاری از فعالان سیاسی٬ کار سیاسی را با گپ و گعده های محفلی اشتباه کگرفته اند‌ ‌‌.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار