رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار:
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار گفت: کم‌کاری‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی سبزوار صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 17 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مسعود پسندیده در حاشیه نشست کمیسیون گردشگری سبزوار در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کم‌توجهی‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی سبزوار صورت گرفته است، اظهار داشت: در گذشته اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی کم‌‌کاری‌های زیادی در زمینه میراث فرهنگی سبزوار کرده بود که باید جبران شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار با بیان اینکه امروز وضعیت شهرستان در زمینه بهره‌برداری از میراث فرهنگی و گردشگری مطلوب است، تصریح کرد: با وجود این مسئله وضعیت میراث فرهنگی شهرستان راضی‌کننده نیست و باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز معرفی آثار تاریخی شهرستان به زائران و مسافرانی که از این مسیر عبور می‌کنند، باید در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در طول مسیر تردد زائران و مسافران هیچ تابلو یا شناسنامه‌ای برای معرفی آثار شهرستان نداریم و این برای ما یک آسیب جدی است.

پسندیده با بیان زائران زیادی از کشور عراق برای زیارت حضرت رضا(ع) از مسیر سبزوار عبور می‌کنند، عنوان کرد: شهرستان سبزوار محل تولد سید عبدالاعلی سبزواری است که در کشور عراق دفن شده و زائران زیادی برای دیدن محل تولد این فقیه بزرگ در سبزوار به این شهر می‌آیند.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره‌برداری کنیم و همچنین فضاهای مناسب برای اسکان این زائران فراهم شود.

عضو شورای شهر سبزوار با بیان اینکه امروز برنامه ویژه‌ای برای احیای مصلای تاریخی سبزوار آغاز شده است، عنوان کرد: ما برای احیای مصلای تاریخی نیازمند همکاری بخش خصوصی هستیم که متاسفانه در برنامه واگذاری مکان‌های تاریخی به استان تنها کاروانسراهای مهر و زعفرانیه پیشنهاد شده بود.

وی با بیان اینکه ما برای اجرای طرح‌های مرمت آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری، مصلای تاریخی و خانه تاریخی جعفرزاده نیاز به اجرای طرح‌های واگذاری داریم، گفت: در این زمینه پیگیری شده تا بتوانیم این سه مکان تاریخی را در این طرح بگنجانیم.

پسندیده با اشاره به برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری تورهای سبزوارگردی و سبزوارشناسی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسائل در این حوزه مغفول مانده که یکی از آنها توجه به بازارچه‌های سنتی و صنایع دستی است که تاثیر بسزایی در حوزه اشتغالزایی و توسعه گردشگری شهرستان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار