مدیر اداره نظارت بر موادغذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر مديريت ۳۲ درصد واحدهاى توليد مواد غذايى خراسان رضوى توسط بانوان انجام مى شود.
کد خبر: ۷۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 17 August 2015
علی‌‌اصغر اسماعیل‌زاده در همایش نقش زنان در توسعه اقتصاد مقاومتی و پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در ساختمان شهدای استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به نقش بانوان اظهار کرد: در حال حاضر مديريت ۳۲ درصد واحدهاى توليد مواد غذايى خراسان رضوى توسط بانوان انجام مى شود.

وی افزود: همچنين بیش از ۸۵ درصد این بانوان علاوه بر تاسیس و مدیریت واحدهای تولیدی به مدیریت کنترل کیفیت توليدات این واحدها نیز نظارت دارند.

مدیر اداره نظارت بر موادغذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان كرد: بانوان تاكنون نقش ارزنده و مهمى را در مدیریت واحدهای تولیدی ايفا كرده اند كه نشان دهنده موفقيت آنها در مدیریت اقتصادی واحدهای تولیدی علاوه بر مدیریت اقتصادی خانواده است.

وى با بيان اينكه واحدهاى توليدى بانوان در سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات و کارآفرینی نيز جزو واحدهای شاخص استان بوده اند، گفت: خراسان رضوى با گستردگی و هم‌جواری خود با بعضی از کشورها مى تواند نقش مهمی را در صادرات و واردات کشور ایفا ‌کند.

طولانى بودن فرايند اخذ مجوز

اسماعیل‌زاده با اشاره به طولانى بودن فرآیند دریافت مجوز جهت تاسیس واحدهای تولید یا عرضه محصولات بيان كرد: اين امر در واقع سلامت کالا ها را ضمانت مى كند كه با توجه به عرضه محصولات قاچاق در محل‌های غیرمجاز تلاش شده تا تمام سازوکارها طبق آیین‌نامه‌ها و قوانین صورت بگيرد.

وى با بيان اينكه برای تولید فرآورده‌ و تضمین سلامت کالا بايد نظارت کاملی صورت بگيرد، افزود: در همين راستا باید به اين باور دست پيدا كنيم كه فرآورده‌هایی مضر را جهت حفظ سلامتی خودمان مصرف نکنیم حتی اگر اثرات مصرف آن در كوتاه مدت قابل مشاهده نباشد.

بانوان حتما از فرآورده هاى آرايشى بهداشتى استفاده كنند

مدیر اداره نظارت بر موادغذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر استفاده فرآورده هاى بهداشتى توسط بانوان تاكيد كرد و ادامه داد: همچنين استفاده از محصولات آرایشی به خصوص برای مادران باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.

وى تاكيد كرد: مادران با توجه به نقش و ارتباط ویژه‌ای که در خانواده دارند باید با مدیریت از خریدهای مازاد که توسط فرزندان به خانواده‌ها تحمیل می‌شود جلوگیری کرده و آموزش هاى لازم را به آنها بدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار