بیماری آلزایمر یک فراموشی پیشرونده است که شانس ابتلا به آن با افزایش سن بالا می‌رود.
کد خبر: ۷۸۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 24 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:بیماری آلزایمر در سنین زیر ۶۵سال به ندرت اتفاق می‌افتد که در نزدیک به نیمی از موارد، افراد بالای ۹۰ سال را درگیر می‌کند.

علت اصلی بیماری آلزایمر ناشناخته است، با این حال عواملی مانند سن و پیشینه خانوادگی در این بیماری بی تاثیر نیست و مطالعات انجام شده عوامل خطر متعددی را در ابتلا به این بیماری مرتبط دانسته اند که می‌توانیم به سن، سابقه فامیلی، آسیب به سر، افسردگی، پرفشاری خون، دیابت، کلسترول بالا، فعالیت‌های کم فیزیکی و ورزش، اشاره کرد.

نشانه‌های این بیماری به صورت مشکلات شناختی، غیرشناختی و عملکردی بروز می‌کند و می‌توانیم بگوییم که بیماری آلزایمر بر تمام جنبه‌های زندگی فرد مانند فکر کردن، احساسات و اعمال اثر می‌گذارد، قدرت تصمیم گیری کاهش می‌یابد، کار‌های ساده‌ای که فرد طی سال‌ها انجام می‌داده به تدریج فراموش می‌شود.

بیماری آلزایمر بخشی از روند طبیعی پیری نیست و چنانچه نشانه‌های بیماری مشاهده شد، باید به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود، انجمن آلزایمر فهرستی از نشانه‌های هشداردهنده بیماری را تهیه کرده است تا به ما کمک کند تغییراتی را که در اثر بالا رفتن سن در حافظه ایجاد می‌شود، از نشانه‌های بیماری آلزایمر تشخیص دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار