تابناک / نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن تأکید بر احیای موقوفه‌های این استان گفت: متولیان اوقاف گیلان بایستی وقف‌های فراموش شده را با قدرت احیا کنند زیرا این امر باعث ایجاد امیدواری در مردم می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 26 October 2019

تابناک / نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن تأکید بر احیای موقوفه‌های این استان گفت: متولیان اوقاف گیلان بایستی وقف‌های فراموش شده را با قدرت احیا کنند زیرا این امر باعث ایجاد امیدواری در مردم می‌شود.

 
متولیان اوقاف گیلان بایستی وقف‌های فراموش شده را با قدرت احیا کنند

 

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیران و روسای اوقاف و اعضای هیئت امنا و خادمان افتخاری بقاع متبرکه گیلان اظهار داشت: مباحث فقهی مربوط به وقف بسیار گسترده است و ما در رابطه با این سنت حسنه الهی سه محور متولیان اداره موقوفه، واقف و موقوفه داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قدمت وقف به قبل از اسلام برمی‌گردد گفت: این سنت حسنه الهی قبل از دین مبین اسلام در سایر ادیان نیز وجود داشت و به‌گونه‌ای است که آثار آن به جامعه برمی‌گردد و نوعی میراث ماندگار محسوب می‌شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان وقف را یک نظام معاش پایدار و مستمر برای واقف دانست و خاطرنشان کرد: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مربوط به وقف به سازمان اوقاف مربوط می‌شود و دستگاه مسئول در امر موقوفه‌ها نیز است.

وی با اشاره به اینکه بایستی به مردم آموزش داده شود که وقف پس از مرگ آنها نیز به‌عنوان عمل خیر به یادگار می‌ماند تصریح کرد: بایستی برای تشویق مردم جهت وقف کردن بیشتر تلاش شود و آنها به این باور برسند که وقف تا همیشه برای انسان جاودان می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن تأکید بر وقف عام توسط مردم و احیای موقوفه‌های گیلان ابراز داشت: متولیان اوقاف بایستی وقف‌های فراموش شده را با قدرت احیا کنند زیرا این امر باعث ایجاد امیدواری در مردم می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی وقف را امانت خدا دانست که بایستی به اهل آن سپرده شود و افزود: نظارت دقیق بر موقوفه‌ها توسط مسئولان اداره وقف بسیار مهم است زیرا متولیان اوقاف امین مردم هستند و بایستی در این رابطه بسیار دقیق باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این دیدار وقف را سلاحی مدرن برای توسعه همه‌جانبه مردم دانست و بیان کرد: فعالیت سازمان اوقاف در سه محور قرآن، امامزادگان و موقوفه‌ها است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: هزار و 570 فعالیت فرهنگی توسط اوقاف گیلان انجام شده است و 230 خیمه معرفت در گیلان مستقر هستند همچنین 22 مربی طلبه در 400 بقاع متبرکه استان گیلان برای خدمت به مردم در امور مربوطه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 330 مربی قرآنی در قالب 361 کلاس قرآن تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی مختلفی در 140 بقعه متبرکه استان گیلان در حال اجرا است و 5 پروژه عمرانی نیز امسال در این بقاع به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار