مجموعه کبوترانه با نگهداری از کودکان در حرم رضوی امکان فرصت زیارتی بهتر برای والدین و خاطره‌ای زیبا از زیارت برای کودکان در حرم مطهر امام رضا(ع) ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۷۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 19 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد جعفری، سرپرست بخش کبوترانه حرم رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که در دهه کرامت با افزایش پذیرش مواجه هستیم و روزانه بیش از 1000 نفر کودک در کبوترانه پذیرش می‌شوند در این ایام افزایش ساعات نگهداری از کودکان را داریم؛ از 10 صبح تا 12 شب کودکان 5 تا 10 سال در کبوترانه پذیرش می‌شوند.

وی افزود: مجموعه فرهنگی کبوترانه اسفند سال 88 با هدف ارتقا بخشیدن به آموزه‌های دینی کودکان و نگهداری از آنان تا یاد و خاطرهای زیبا از حرم امام رضا(ع) در ذهن‌شان داشته باشند در ضلع غربی صحن جامع رضوی به وجود آمد.

جعفری خاطرنشان کرد: در این مکان ابتدا برای کودکان فیلم نمایش داده می‌شود که در آن داستان زندگی ضامن آهو برای کودکان شرح داده می‌شود، سپس طریقه صحیح وضو گرفتن به کودکان آموزش داده می‌شود. در ادامه کودکان پسر با عبا و دختران با چادر نماز به اقامه نماز شکر می‌ایستند. همچنین امکانات سرگرمی و بازی برای کودکان مانند سرسره و استخر توپ فراهم است.

وی افزود: ساخت کاردستی و رنگ آمیزی از دیگرسرگرمی‌های کودکان در کبوترانه است. از کودکان در این مکان عکس نیز گرفته می‌شود و کتاب و محصولات نیز به آنان اعطا می‌شود.

سرپرست بخش کبوترانه حرم رضوی یادآور شد: در ایام تابستان روزانه بیش از 300 کودک در کبوترانه حرم نگهداری می‌شود. همچنین 380 خادم افتخاری حرم رضوی و حدود 20 روحانی در سه شیفت در این مجموعه مشغول به کار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار