رحیم‌پور ازغدی در دوره تشکیلاتی ـ آموزشی «خط امام»
با اشاره به اینکه عده‌ای در کشورها به اسم حقوق بشر دیکتاتوری پیچیده و پنهان راه می‌اندازند، بیان کرد: اسلام از همان اول آن آزادی را مشروع دانسته که حقوق مادی و معنوی افراد در آن یکسان باشد
کد خبر: ۷۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 20 August 2015

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عده‌ای دایره مکتب امام را آنچنان تنگ و محدود کرده‌اند که تنها خود و وابستگانشان در آن جای می‌گیرند و بقیه افراد مرتجع و منحرف محسوب می‌شوند.

حسن رحیم‌پور ازغدی در دوره تشکیلاتی ـ آموزشی بسیج دانشجویی کشور «خط امام» که در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: عده‌ای دایره مکتب امام را آنچنان تنگ و محدود کرده‌اند که تنها خود و وابستگانشان در آن جای می‌گیرند و بقیه افراد مرتجع و منحرف محسوب می‌شوند.

وی در ارتباط با بحث حقوق بشر، خاطرنشان کرد: شوروی با شعار آزادی خلق و دفاع از محرومان و غرب نیز با شعار دموکراسی و حقوق بشر روی کار آمدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: غربی‌ها شعار صلح دادند اما جنگ راه انداختند و با شعار حقوق بشر بزرگترین شکنجه‌ها را کرده و پشت تمام تروریست‌ها قرار گرفتند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه حقوق بشر به تعبیر اسلامی حق‌الناس بوده و مقدس است، اضافه کرد: غرب در حقوق بشر خود حق‌الناس را جدا و حق‌الله را حذف کرده، در حالی که حق‌الله و حق‌الناس بدون هم کافی نیستند.

وی به فلسفه حقوق بشر اشاره کرد و یادآور شد: اسلام از حق هیچ‌کس نمی‌گذرد و اجازه نمی‌دهد هیچ بشری به بشر دیگر مسلط شود و دیکتاتوری انجام دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه عده‌ای در کشورها به اسم حقوق بشر دیکتاتوری پیچیده و پنهان راه می‌اندازند، بیان کرد: اسلام از همان اول آن آزادی را مشروع دانسته که حقوق مادی و معنوی افراد در آن یکسان باشد.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه هیچ دموکراسی به پای دموکراسی اسلامی نمی‌رسد، تبیین کرد: دموکراسی اسلامی می‌گوید هیچکس حق ندارد از قدرت و ثروت سهمی بیشتر از دیگران ببرد.

وی با بیان اینکه هرکس حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند، تأکید کرد: با وجود تمام مشکلات، مردم ایران در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن شرکت می‌کنند، در حالی که هیچ حکومتی نمی‌تواند بعد از چند دهه چنین جمعیتی را به خیابان بکشاند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مردم مراقب هستند که نظام از راه خود منحرف نشود، تبیین کرد: این مراقبت مردم از حکومت، مردم‌سالاری دینی را نشان می‌دهد و اگر مردم پشت این نظام نبودند انقلاب ده‌ها بار سقوط کرده بود، چراکه انقلاب را خود مردم به پیروزی رسانده و افراد را بر سر کار آورده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حجاب حق زن است، توضیح داد: غربی‌ها سطح علمی و معنوی زنان در جامعه را بالا نبرده، بلکه تنها خدمتی که به آنان کردند برهنه کردن آنان بوده است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه شروع انقلاب ما با فعالیت‌های زنان شکل گرفته است، اضافه کرد: غربی‌ها حجاب را مانع پیشرفت زن در جامعه می‌دانند و به بهانه آزادی زن، خانواده‌‌ها را از هم پاشانده و فساد را ترویج دادند.

وی با بیان اینکه بخش عظیم حقوق بشر حقوق محرومین است، عنوان کرد: حقوق بشر دینی یعنی حق همه بشر از فقیر، غنی، سیاه و سفید که فقرا نیز مقدم‌تر هستند، اما غرب به این مسئله توجهی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با حکم قصاص گفت: اسلام می‌گوید درست است که حق قصاص دارید اما بهتر است که ببخشید.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه اگر حکم قصاص نباشد، جنایت و فساد افزایش می‌یابد، متذکر شد: مگر می‌شود به بهانه حقوق بشر از قصاص چشم‌پوشی کرد، پس حق آنهایی که کشته می‌شوند چه می‌شود.

وی در پایان تشریح کرد: اگر حکم قصاص نباشد خانواده و قبیله مقتول مقابله به مثل کرده و آشوب در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار