فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر صنعتی نسبت به استعمال این مواد در بین جوانان و به ویژه محصلان هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 20 August 2015
سرداربهمن امیری مقدم درنشست شورای مبارزه با مواد مخدرشهرستان تایباد که درمحل فرمانداری تایباد برگزارشد با تقدیر ازعملکرد مسئولان امنیتی شهرستان درمبارزه بامواد مخدر اظهار کرد: مطابق قانون افرادی که حتی ۳۰ گرم مواد مخدر شیمایی ازنوع کریستال از آنها کشف شود وبه دستگاه قضایی معرفی شوند مشمول اشد مجازات خواهند شد.

وی از تولید موادمخدر شیمیایی در کشور افغانستان و در نزدیکی مرزهای ایران خبرداد و گفت: متاسفانه کشت و تولید مواد مخدر و تولید مواد مخدرشیمیایی در کشور افغانستان به دلیل صرفه اقتصادی و دست های سیاسی در پشت جریان مواد مخدر نسبت به گذشته زیاد ترشده و لازم است که در شناساندن نوع مواد مخدر جدید خانواده ها آموزش لازم را ببینند.

کشف ۱۰ تن مواد مخدر

وی همچنین از کشف ۱۰ تن مواد مخدر طی پنج ماه سال جاری خبر داد و افزود: کشفیات استان به ۱۰تن طی پنج ماهه گذشته در سال جاری می رسد که این مقدار نسبت به مشابه سال قبل ۱۰درصد رشد کشفیات را نشان می دهد.

دبیر ستاد مبارزه بامواد مخدراستان خراسان رضوی با اشاره به شگردهای قاچاقچیان در نحوه جاسازی گفت: قاچاقچیان مواد مخدر به شیوه های نوین اقدام به جاسازی می کنند که در یک کشفیات جاسازی یک تن و۲۷۰کیلوگرم مواد مخدر را از محموله برنج پلمپ شده در تریلر کشف کردیم.

وی جاسازی مواد در دور کمر بچه های کم سن و سال و در خودرو را از شگردهای سوادگران مرگ می باشد.

فرمانده انتظامی استان افزود: استان خراسان رضوی برای قاچاقچیان استان قرمز است و بدلیل برخورد قضایی مناسب با قاچاقچیان که به اشد مجازات محکوم می شوند در بین خودشان از استان خراسان رضوی به عنوان استان قرمز نام می برند ویقین دارند که اگر دراستان خراسان رضوی گرفتار شوند دستگاه قضایی برای برگشتی درنظر نخواهد گرفت.

امیری مقدم همچنین از معدوم کردن ۶۰تن مواد مخدرشیمیایی غیر قابل استحصال درهفته مبارزه بامواد مخدردراستان خبرداد و گفت: اگر خواسته باشیم برای این مقدارمواد معدوم شده ارزش ریالی در نظر بگیریم این ۶۰تن مواد شیمایی ارزش ریالی ۲۰۰میلیارد تومان دارد که با این مبلغ اعتبارمی شود کارهای کلان اقتصادی و عمرانی برای کشورانجام داد ولی سوداگران مرگ این مبلغ پول را بابت خرید مواد مخدر اختصاص می دهند.

وی افزود: درجریان مبارزه بامواد مخدرهمه دستگاه های باید کمک کنند و مهمترین معظل که اعتیاد به این مواد خانمان سوزاست را باید در استان و شهرستان جدی بگیریند ونسسبت به آموزش، پیشگیری، و درمان معتادان کمک همه جانبه باید صورت گیرید.

خراسان رضوی ۱۳۵ هزار معتاد دارد

وی از وجود ۱۳۵هزار نفر معتاد دراستان خراسان رضوی خبر داد و گفت: با همکاری اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدراستان و ایجاد مراکز بازپروری جشن سلامت جمع زیادی از معتادین در مرکز استان و شهرستان تربت جام برگزارشد که باید تلاش کنیم دوباره معتادی که ترک می کند به دامن اعتیاد برنگردد.

وی از اجرای مقررات جدید برای معتادان در استان خبر داد و گفت: اگر معتادی برای بار دوم به این جرم دستگیر شود در مرحله دوم یک تا دو سال این معتاد درکمپ نگهداری می شودکه باید با کمک خانواده از بازگشت معتادان نجات یافته از مواد، خانواده ها هوشیاری لازم را داشته باشند.

شب نشینی جوانان بستر گرفتاری در دام اعتیاد

وی ازشب نشینی جوانان پولدار و گرفتارشدن به دامن اعتیاد از نوع شیمیایی دراستان اشاره کرد و گفت: خانواده مهمترین رکن در کنترل جوانان می باشد و باید تلاش کنیم در شب نشینی جوانان و خرج کردن آنها خانواده ها مدیریت لازم را داشته باشند.

سردار امیری مقدم از انهدام ۲۱باند مهم مواد مخدر طی سال جاری دراستان خراسان رضوی خبرداد و گفت: اموال اعضای این باند توقیف و جهت مصادره به دستگاه قضایی معرفی شده است.

سردارامیری مقدم از کسب رتبه اول پیشگیری از مواد مواد توسط شورای پیشگیری استان خراسان در سطح کشور خبرداد و گفت: به دلیل کارهای آموزشی؛ درمانی؛ بازپروری که شورای مبارزه با مواد مخدراستان باهمکاری سایر دستگاه های مرتبط درسطح استان انجام داده است، خراسان رضوی به عنوان رتبه برتر کشور در پیشگیری از مواد مخدر در سطح کشور برخوردارشده که این رتبه حاصل تلاش دسته جمعی مامورین و دست اندرکاران استان می باشد.

شورای مواد مخدر

امیری مقدم اشاره هم به رسوخ مواد مخدر در مراکز آموزش عالی و مدارس استان داشت و گفت: باید درب مدارس و دانشگاه ها بر روی مواد مخدر بسته شود که متاسفانه شاهد اعتیاد دانشجویان و دانش آموزان به دلیل ناآگاهی خانواده ها از نوع مواد مخدر جدید شیمایی می باشد که کمترین زمان جوان و نوجوان را به اعتیاد گرفتار می کند.

۹ مرکز ترک اعتیاد در تایباد فعال است

در این نشست حسین شرافتی راد فرماندارتایباد هم گفت: تلاش شبانه روزی اعضای شورای تامین و همکارانشان در شهرستان مرزی تایباد باعث شده تا مردم زندگی راحتی را در این شهرستان مرزی داشته باشند

وی از وجود ۹۰کیلومتر مرز مشترک با کشورافغانستان خبرداد و گفت: وی از فعالیت شواری مبارزه با مواد مخدر شهرستان تایباد و پنج کمیته فعال این شورا درشهرستان نام برد.

وی گفت: کمیته درمان، آموزش، پیشگیری، فرهنگی؛ قضایی درشهرستان تایباد توانسته اند اقدامات پیشگیرانه موثری راانجام دهند ولی اقدامات انجام شده با وجود حجم معتاد کافی نیست و می طلبد که اعتبارات بیشتری به شهرستان مرزی تایباد دراین خصوص اختصاص یابد.

فرماندار تایباد ازفعالیت ۹مرکز ترک اعتیاد درشهرستان تایباد خبرداد و گفت: حدود ۶۰۰نفرمعتاد در شهرستان تحت درمان این مراکز می باشند که متاسفانه بدلیل اعتباد درشهرستان مرزی تایباد آمارخودکشی؛ طلاق، بالا می باشد و می طلبد که باتخصیص اعتبارات لازم زمینه فعالیت های کمیته های مبارزه بامواد مخدر علی الخصوص در مبحث آموزش و درمان گسترش یابد.

۲۸۰۰ دانش آموز در تایباد آموزش دیدند

در این نشست سرهنگ روحی فرمانده انتظامی شهرستان تایباد هم گفت: برگزاری جلسات و اجرای مصوبات شواری مبارزه بامواد مخدر در شهرستان تایباد باعث تا ۶۰۰تا ۹۰۰معتاد در مراکز ترک اعتیاد شهرستان ثبت نام کنند.

وی از برگزاری جشن نجات یافتن ۳۶نفرمعتاد شهرستان در تربت جام خبرداد و گفت: تعداد دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز در کلاسهای آموزشی خطرات مواد مخدرشرکت داشته و پلیس با همراهی آموزش و پرورش در این زمینه سعی کرده تا دانش آموزان کمتر گرفتار این جریان خطرناک شوند.

فرمانده انتظامی استان نبود اردگاه بازپروری برای معتادان خطرناک درشهرستان را یکی از مشکلات پیش رو عنوان کرد و بر ایجاد اردوگاه برای نگهداری معتادان خطرناک درشهرستان تاکید کرد و در همین راستا خواستار سهمیه نگهداری از این معتادان در مراکز استان شد،

در این نشست رییس آموزش پرورش شهرستان تایباد نیز گزارشی ازروند آموزشی وآشنایی دانش آموزان با انواع مواد مخدر وخطرات احتمالی ارائه کرد و گفت: لازم است آموزش پیشگیری وفرهنگی برای خانواده های دانش آموزان نیز تسری یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار