رئیس شورای شهر مشهد:
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: میزبانی اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مشهد برای شهرداری مایه خرسندی است و امیدواریم با استفاده از علمای جهان اسلام بتوانیم سیره رضوی را معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 20 August 2015
محسن انتظاری‌هروی در جلسه‌ای که با حضور اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار کرد: باعث خرسندی مدیریت شهری مشهد است که امروز میزبان اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) از بیش از 130 کشور جهان است.

وی با بیان اینکه مشهد دارای بیش از 3 میلیون جمعیت است، افزود: کشور ایران حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد که به صورت میانگین سالانه 25 میلیون نفر زائر به شهر مشهد سفر می‌کنند که 3 میلیون نفر آنها از کشورهای خارجی هستند.

انتظاری‌هروی خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، همه اندیشمندان، دانشمندان و عالمانی که در مجمع جهانی اهل بیت(ع) حضور دارند می‌توانند در اثربخشی سیره رضوی نقش داشته‌ باشند و این نشان می‌دهد مشهد می‌تواند شهر عالم بشریت باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از آنجا که ظرفیت پذیرش اسلام در بین همه مردم به جهت دین انسانیت و کرامت‌بخشی آن جایگاه ویژه‌ای دارد، مشهد می‌تواند جهان‌شهر ولایت باشد.

وی با اشاره به یکی از احادیث امام رضا (ع) تصریح کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند که اگر مردم مومن، مسلمان یا غیرمسلمان محاسن و اثربخشی کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند، بنابراین سیره رضوی و اهل بیت (ع) می‌تواند پذیرای همه انسان‌ها و بشریت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار