دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی:
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 109 تعاونی جدید در خراسان رضوی به ثبت رسیده، گفت: گرچه باید سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور 25 درصد باشد اما با این میزان فاصله داریم.
کد خبر: ۸۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 21 August 2015
ناصر توکلیان در نشستی با خبرنگاران در محل اتاق تعاون خراسان رضوی اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال براساس آنچه در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده، تاکنون یک‌هزار و 37 تعاونی در کل کشور ثبت شده که از این تعداد سهم خراسان رضوی 109 تعاونی بوده است.

وی افزود: خراسان رضوی رتبه نخست تعاونی‌ها را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده است.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های خراسان رضوی در مجموع 12 هزار و 750 تعاونی بوده، یادآور شد: حدود سه میلیون و 462 هزار عضو در این تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند، لازم به ذکر بوده که از مجموع تعاونی‌های ذکر شده هفت هزار و 872 تعاونی فعال بوده و برای 111 هزار و 503 نفر ایجاد اشتغال کرده‌ است.

توکلیان گفت: در حال حاضر می‌توان گفت نیمی از جمعیت خراسان رضوی عضو تعاونی‌ها هستند و رقم سرمایه ثبتی در بخش تعاون رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری که در بخش تعاونی‌های خراسان رضوی به ثبت رسیده 9 میلیارد و 893 میلیون و 15 هزار و 938 تومان است.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بر مبنای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب باید 25 درصد اقتصاد در دست تعاونی‌ها باشد، گفت: گرچه تعاونی‌ها به ویژه تعاون خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد اما باز هم با سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور فاصله داریم.

توکلیان افزود: از مجموع 109 تعاونی ثبت شده از ابتدای امسال، 44 شرکت در بخش خدمات، 29 تعاونی در بخش کشاورزی، 19 تعاونی در حوزه صنعت و سایر آنها در زمینه‌هایی نظیر مسکن، حمل و نقل و عمران ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: مرکز داوری تعاونی‌ها راه‌اندازی شده تا در صورت نارضایتی تعاونی‌ها به این مرکز ارجاع و بدون طی مراحل قانونی به امور تعاونی‌ها رسیدگی شود.

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: یکی از اتفاقات دیگر در حوزه تعاونی‌ها این بوده که قراردادی با مرکز علمی کاربردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد کرده‌ایم که بر مبنای آن دانشجویان علاقه‌مند در رشته تعاون در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور و با تخفیف 40 درصدی در شهریه پذیرفته می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار