در نگارخانه رضوان
سرپرست معاونت هنری مؤسسه آفرینش‌های هنری از رونمایی 9 انیمیشن تولید شده این مؤسسه در گارخانه رضوان فردا عصر خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 21 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مهدی سیم ریز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه محور اصلی همه انیمیشن‌های ساخته شده در موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، ترویج فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: با توجه به ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات انیمیشن در این موسسه در طول دو سال اخیر، فردا عصر قرار است در نگارخانه رضوان 9 انیمیشن که به ترتیب 7 اثر کوتاه، یک اثر نیمه بلند و یک انیمیشن بلند سینمایی رونمایی شوند.

وی با بیان اینکه انیمیشن بلند «در مسیر باران» برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال ساخته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مراحل ساخت این انیمیشن به تازگی پایان یافته است و بر اساس قوانین جشنواره فیلم فجر امکان اکران آن تا قبل از این جشنواره وجود ندارد و این امر سبب شد تا نماهنگی کوتاه از این انیمیشن برای علاقمندان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پخش شود.

سرپرست معاونت هنری موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی بیان کرد: انیمیشن دیگری که به صورت نیمه بلند ساخته شده با عنوان «میزبان خورشید» به کارگردانی حمیدرضا ایزدی روایت ورود امام رضا (ع) به نیشابور است.

سیم‌ریز ادامه داد: تولیدات انیمیشن که زیر نظر موسسه آفرینش‌های هنری ساخته شده اند، توسط برجسته‌‌ترین کارگردانان این رشته در سراسر کشور تولید شده‌اند که برخی از این هنرمندان نیز در مراسم افتتاحیه حضور دارند.

وی با بیان اینکه در نگارخانه رضوان، مراحل ساخت انیمیشن نیز برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده است اضافه کرد: 7 انیمیشن کوتاه با عنوان مجموعه «لالاییی» نیز در مراسم افتتاحیه رونمایی می شوند که اشعار آن توسط عبدالجبار کاکایی سروده شده و موسیقی آن نیز توسط فردین خلعتبری انم گرفته است.

گفتنی است، «در مسیر باران» نخستین انیمیشن 3 بعدی رئال کشور به کارگردانی حامد کاتبی، انیمیشن 3 بعدی «میزبان خورشید» به کارگردانی حمیدرضا ایزدی و انیمیشن 2 بعدی «سلام» به کارگردانی عباس عباسی وزین از جمله آثاری هستند که به گفته محمد ظریف صدر مراحل مختلف تولیدشان در این نمایشگاه، به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار