خبری از لاشه هواپیما و سرنوشت خلبان نیست
تلاش‌ها برای یافتن بقایای هواپیمای میگ ۲۹ ارتش که روز گذشته در ارتفاعات سبلان سقوط کرد، وارد دومین روز خود شد.
کد خبر: ۸۰۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 26 December 2019

به گزارش تابناک اردبیل،‌ امروز علاوه بر امدادگران هلال احمر، نیروهای ارتش ، بسیج و افراد محلی گروه‌هایی از کوهنوردان زبده نیز به جمع جستجوگران پیوسته‌اند و این در حالی است که گزارش‌ها از نامساعد بودن وضعیت جوی، وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات سبلان می‌دهد.

از صبح امروز بالگردهای هلال احمر و ارتش برای یافتن سرنخی از هواپیمای سقوط کرده در سبلان نیز به پرواز درآمده و به سمت قله سبلان حرکت کرده‌اند اما وضعیت هوا پرواز برای آنها را بسیار سخت کرده است.

مقام‌های محلی شب گذشته به ایرنا گفتند که شرایط نامساعد جوی ، برف سنگین ، تندباد و کولاک در روز چهارشنبه برای امدادگران دردسرساز بوده و مانع به نتیجه رسیدن تلاش‌ها جهت کشف بقایای هواپیما و نیز اطلاع از سرنوشت خلبان آن شد و این در حالی است که شرایط جوی امروز نیز نامساعد می‌باشد.

روابط عمومی ارتش روز چهارشنبه اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این جنگنده پیش از ظهر چهارشنبه حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. خلبان این جنگنده سرهنگ "محمدرضا رحمانی" از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است.

روابط عمومی ارتش یادآور شد: با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

در عملیات جستجو  در ارتفاعات سبلان نیروهای ارتش ، هلال احمر ، بسیج ، اورژانس و نیروهای مردمی مشارکت دارند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرویزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
ان شا الله که خلبان هواپیما از این صانحه جان سالم به در برده باشد
اما با هزاران افسوس باید قبول کرد که در حوادث این چنینی بسیار بسیار آسیب پذیر هستیم و نمیتوانیم مدیریت لازم را داشته باشیم در شهرهایی که معروف هست به بارش برف سنگین اما اندک برفی می اید همه غافلگیر میشویم اندک بارانی در جنوب می بارد غافلگیر میشویم زلزله 5 ریشتری می اید باز هم غافلگیر میشویم آلودگی هوا غافلگیرمان میکند و مجبور میشویم روزها مدارس و دانشگاهها را تعطیل کنیم و کلا مردمان و مدیران زود غافلگیر شونده ای داریم ما ....
راستی چرا برای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در سطح کلان و خرد جامعه هیچ برنامه و آمادگی نداریم ؟ وفتی به مدد تکنولوژی های نوین و به واسطه ارتقاء علم و دانش بشری میتوان لحظه عبور ستاره دنباله داری را با هزارم ثانیه محاسبه کرد و تخمین زد ( مثلا ستاره هالی هر 76 سال یک بار به دور زمین میچرخد ) پس چرا از وقوع سیل به دنبال بارش باران نمیتوانیم جلو گیری کنیم ؟ چرا نمیتوانیم لاشیه هواپیمای سقوط کرده را بعد از گذشت دهها ساعت پیدا کنیم ؟ چرا آلودگی هوا را نمیتوانیم پیش بینی کنیم ؟ چرا با علم بر اینکه آلودگی هوا مثلا در تهران یک هفته دوام خواهد داشت مدارس را تعطیل نمیکنیم که مردم بتوانند برنامه ریزی لازم را حداقل برای خروج از تهران به عمل بیاورند ؟ و هزاران چرای دیگر ...
به لحاظ مدیریت اندک مشکل و بحرانی آسیب پذیر هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار