معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در برنامه سازگاری با کم آبی شرایط محیطی و اجتماعی استان ها یکسان در نظر گرفته شده است و این نقص باید برطرف شود.
کد خبر: ۸۰۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 29 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،مهرداد سالاری در سومین جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در برنامه سازگاری با کم آبی عمده استان ها یک سر فصل مشترک دارند، در صورتی که استان های مختلف شرایط محلی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متفاوتی دارند و لازم است برخی از این سرفصل ها با توجه به شرایط موجود آن استان تنظیم شود.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از معایب برنامه سازگاری با کم آبی بار مالی بالای آن برای دولت است و می بایست وزارت نیرو با ایجاد مشوق هایی موجبات کاهش هزینه اجرای این برنامه را فراهم آورد.ایجاد این مشوق ها علاوه بر کاهش بار مالی برای دولت موجب کاهش مصرف آب نیز می شود.


در ادامه این جلسه بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ابراز داشت: در برنامه سازگاری با کم آبی هر مقدار آبی که مصرف می شود باید وابسته به آب قابل برنامه ریزی باشد و به همین دلیل عملیاتی شدن برنامه سازگاری با آب می تواند موجب کنترل مصرف آب و جلوگیری از هدر رفتن آب شود.این برنامه در ۲۸ استان به تصویب رسیده است و در پی آن هستیم که با رعایت ملاحظات استانی این طرح ملی را در کارگروه استانی به تصویب برسانیم.


وی ادامه داد: در این طرح، آبی که به بخش های شرب، کشاورزی و صنعت اختصاص می یابد در جهت مصرف بهینه است و می توان با کنترل مصرف آب مشکل کم آبی را حل کرد.


در ادامه این جلسه بنفشه زهرایی دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: اجرای این برنامه در راستای کاهش مصرف آب است، بنابراین برنامه سازگاری با کم آبی در جهت مدیریت مصرف آب و فعالیت های مرتبط با آن تنظیم شده است.


وی خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از استان ها برنامه سازگاری با کم آبی خود را تدوین و به دبیرخانه کارگروه ارسال کرده اند و متاسفانه استان کرمانشاه تاکنون این برنامه را به دبیرخانه ارسال نکرده و در تلاش جهت رفع نقایص برنامه سازگاری با کم آبی در استان کرمانشاه هستیم.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار