دادستان مرکز استان خوزستان با اشاره به اینکه دفع آب‌های سطحی طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری با شهرداری است، افزود: تا کنون هیچ اقدام موثری از شهرداری در ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۰۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 30 December 2019

عباس حسینی پویا در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه برآیند از شبکه استانی خوزستان با موضوع پیگیری مطالبات مردم در جریان آبگرفتگی های اخیر اظهارداشت: بعد از آبگرفتگی و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمد دادستانی مرکز استان برای صیانت از حقوق عامه به موضوع ورود کرد که در این راستا نیز مرکز بهداشت اهواز گزارشی را هم به این دادستانی ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه برخورد دستگاه قضایی برای رسیدگی به مشکلات به وجود آمده و یا کم کاری های صورت گرفته به هیچ وجه تشریفاتی نیست، افزود: شهرداری و همچنین شرکت آب و فاضلاب اهواز ۲ دستگاه اجرایی هستند که باید در این خصوص پاسخگو باشند.

حسینی پویا یادآور شد: در تاریخ هفتم دی ماه جاری، احضاریه برای این دستگاه‌ها ارسال شده و باید طی مدت قانونی که تعیین شده حضور پیدا کنند و پاسخگو باشند.

این مقام مسئول همچنین به تشکیل نشستی که در خصوص رسیدگی به مشکلات بهداشتی بعد از آبگرفتگی ها از سوی مرکز بهداشت تشکیل شد، اشاره کرد و گفت: با این وجود طبق گزارشاتی که ارسال شده شهردار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با حضور پیدا نکردن در این جلسه، زمینه انتقاد و گلایه مسئولان شبکه بهداشت را در پی داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده فوت چهار بیمار بیمارستان امام خمینی اهواز(ره) تاکنون چه مراحلی را طی کرده است، بیان داشت: در همان شب حادثه به همراه همکاران خود در محل حضور پیدا کردیم و با مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی دیدارهایی انجام شد.

به گفته وی، اظهاردات افراد و همچنین پرستاران در همان شب برای جلوگیری از هرگونه هماهنگی اخذ شد.

حسینی پویا یادآور شد: برخی کارشناسان اعتقاد دارند که برق آی سی یو بیمارستان امام باید در کمتر از چهار دقیقه وصل می‌شد اما این اتفاق در شب حادثه بعد از ۲۰ دقیقه انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم بدانند که این پرونده به هیچ وجه فراموش نشده است، گفت: این پرونده در شعبه سوم بازپرسی، مراحل قانونی خود را طی می‌کند و در تلاش هستیم تا از کارشناسان مستقل دیگری برای پیگیری هرچه بهتر این پرونده استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار