امام جمعه اهل تسنن تربت جام:
امام جمعه اهل تسنن تربت جام امام رضا (ع) را مظهر رأفت میان مذاهب خواند و گفت: باید نسبت به شبیخون کفار به منظور اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی هوشیار بود.
کد خبر: ۸۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 23 August 2015
مولوی شرف‌الدین جامی‌الاحمدی در نشست علمی فرهنگی سبک زندگی، همدلی و همزبانی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بر لزوم وحدت میان شیعه و سنی تأکید کرد و اظهار داشت: وحدت میان مسلمانان نباید شعاری باشد، بلکه باید در عمل نشان داده شود.

امام جمعه اهل تسنن تربت جام بهترین الگوی وحدت را پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و افزود: محبت به اهل بیت (ع) جزو عقیده اهل سنت است و هیچ‌کس نمی‌تواند سنی را متهم کند که برخلاف اهل بیت و ائمه اطهار (ع) عمل می‌کند؛ همانطور که کسی نمی‌تواند شیعه را متهم کند که سنت پیامبر (ص) را اجرا نمی‌کند.

مدیر مدرسه علمیه احمدیه با تأکید بر اینکه شیعه و سنی باید اصول را مراعات کنند، گفت: امروز شاهد وحدت در بین علمای شیعه و سنی هستیم.

امام جمعه اهل تسنن تربت جام با بیان اینکه معنویت باید در تمام نقاط مشهد هویدا شود، متذکر شد: مشهد محلی نیست که در آن کنسرت برگزار شده و اعمال ناروا و کشف حجاب در آن صورت گیرد.

جامی‌الاحمدی امام رضا (ع) را مظهر رأفت میان مذاهب خواند و تصریح کرد: کسبه و فرصت‌طلبان نباید سبب آزار و اذیت زائرانی شوند که به امید زیارت و کسب فیوضات معنوی به مشهد مقدس سفر کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه احمدیه به وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و بیان داشت: اتحاد و وحدت به قدری در شهرستان تربت جام قوی است که این شهر پایتخت وحدت ایران لقب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اتحاد در سایر شهرهای استان خراسان رضوی نظیر خواف و تایباد نیز مشاهده می‌شود، تأکید کرد: باید نسبت به شبیخون کفار به منظور اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی هوشیار بود.

امام جمعه اهل تسنن تربت جام خاطرنشان کرد: هم‌زیستی برادرانه شیعه و سنی در خراسان سبب تعجب مسلمانان سایر نقاط شده که این مسئله نیز به برکت وجود امام هشتم (ع) است که شیعه و سنی تمام جهان را در یک مکان کنار هم قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار