فرماندار سبزوار خبر داد:
فرماندار سبزوار از اختصاص 15 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن سبزوار خبر داد.
کد خبر: ۸۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 24 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی احمد برادران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اختصاص 15 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن این شهرستان اظهار داشت: پروژه راه‌آهن سبزوار از سال 89 به صورت قطره چکانی تامین اعتبار شده بود و از آن زمان تاکنون مجموع اعتباراتی که به این پروژه اختصاص یافته کمتر از 3 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته و با تلاش نمایندگان در سفر هیئت دولت به استان اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافت، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه راه‌آهن سبزوار پیشرفتی 65 درصدی داشته و اگر مشکلی در مسیر اجرا نداشته باشیم، پروژه تا پایان سال وارد مرحله ریل‌گذاری می‌شود.

برادران با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن بخش مهمی از نیازهای ریلی شهرستان در حوزه انتقال مسافر و انتقال بار برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار از معدود شهرستان‌های استان است که هر سه ظرفیت هوایی، جاده و ریلی را در خود جای داده که این موضوع در توسعه اقتصادی استان موثر است.

فرماندار سبزوار با اشاره به تسریع روند اجرایی پروژه حرم تا حرم در مسیر سبزوار یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته و نشست‌های مختلف با مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی قرار شد تا این پروژه در مسیر سبزوار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه این قطعه در محور سبزوار 60 کیلومتر است، افزود: در حال حاضر بخش زیادی از زیرسازی پروژه آماده شده و امیدواریم در زمان مقرر پروژه به بهره‌برداری برسد.

برادران همچنین با اشاره به پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار اضافه کرد: این پروژه در زمینی به متراژ یک هزار و 200 هکتار در منطقه زعفرانیه ساخته می‌شود که در حال حاضر انتظار اخذ مجوز احداث از سوی مدیران استانی هستیم.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه در گذشته مجوزی برای احداث این منطقه صادر شده بود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این مجوز وارد پروسه اجرایی شده که امیدواریم تا پایان سال پروژه وارد فاز اجرایی شود.

برادران با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ادامه داد: قرار گرفتن این منطقه در مسیر جاده بین‌المللی ابریشم و شاهرود و ترانزیت کالا به کشورهای آسیا و تمام ترددهای ترانزیتی و بین‌المللی و حمل و نقل به مقصد ترکمنستان و ازبکستان و تمام کشورهای آسیای میانه سبب ایجاد یک خط بازرگانی از طریق این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به آغاز به کار پروژه حرم تا حرم و ارتباط آن با منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: این پروژه ظرفیت مهم جاده‌ای و آزادراهی را برای این منطقه ایجاد می‌کند که در توسعه پایدار استان هم نقش به‌سزایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار