معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم توجه به عملیاتی شدن مشارکت استان‌‌ها در طرح جاده ولایت در قالب «توسعه گردشگری تلفیقی» تاکید کرد.
کد خبر: ۸۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 24 August 2015
مرتضی رحمانی موحد در دهمین همایش علمی پ‍ژوهشی «جاده ولایت» در سالن اجتماعات موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی اظهار کرد: با مروری به فعالیت‌های این همایش در طول سال‌های گذشته تاکنون، باید به این نکته اشاره کنیم که پس از برگزاری 10 دوره، این همایش‌ها تا چه اندازه تحقیقات و مطالعات در حوزه جاده ولایت داشته‌اند که می‌تواند عملیاتی شود.

وی سیاست‌ها و اهداف صنعت گردشگری را یک تعامل بشری دانست و تصریح کرد: این صنعت توانسته است متناسب با علایق و سلایق در بسترهای مختلف رشد پیدا کند و ما امروز شاهد حضور 27 میلیون زائر ایرانی و خارجی در مشهد هستیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ابراز خرسندی از رشد بسیار خوب میزان گردشگران در کشور که بیشتر با هدف زیارت صورت می‌گیرد، افزود: ایران به واسطه برخورداری از جاذبه‌های متنوع و اثرگذار می‌تواند سیاست‌های کلان در بخش گردشگری را ارتقا بخشد.

رحمانی‌موحد اضافه کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در هدفگذاری حوزه گردشگری در مراحل تهیه برنامه سند ششم توسعه کشور، از طریق رشد گردشگر در کشور، سرمایه در گردش و هدفگذاری پنج برابری گردشگری ایرانی و خارجی در اقتصاد کشور، می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی و بی‌نیاز به نفت همت گماشت.

وی با تاکید بر اینکه سالانه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون گردشگر در جهان جابجا می‌شوند و بیش از هزار و 200 میلیون دلار سرمایه در گردش در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: کانون اصلی گردشگری در کشور ما مذهبی است و بیش از 50 درصد گردشگران با هدف زیارت سفر می‌کنند و این امر نشان دهنده باز بودن دروازه‌های استان‌های کشور به ویژه کلانشهرهای مذهبی برای ورود زائران است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بر لزوم توجه به عملیاتی شدن مشارکت استان‌ها در طرح جاده ولایت تاکید کرد و ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا مجموعه پژوهش‌ها و مقالات انجام شده در این 10 دوره همایش برای عملیاتی شدن 2 هزار و 100 کیلومتر جاده ولایت در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رحمانی‌موحد جاده ولایت را که مسیر حرکت امام رضا (ع) به خراسان است، تحولی عظیم در جامعه شیعه جهان دانست و تصریح کرد: 270 میلیون شیعه در سراسر جهان زندگی می‌کنند و جذب آنها به ایران اسلامی کار سختی نیست لذا ما باید همه استان‌هایی که در قالب ساخت جاده ولایت درگیر می‌شوند را ساماندهی کنیم.

وی با اینکه حداقل شش جاذبه و گروه در پروژه عملیاتی جاده ولایت فعال در نظر گرفته شده است، گفت: مشارکت‌های همه استان‌ها در اجرایی شدن پروژه جاده ولایت را می‌توان در قالب «توسعه گردشگری تلفیقی» بیان کرد تا به این ترتیب استان‌های همجوار نیز بتوانند از مزیت‌های جاده ولایت استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار