دقایقی پیش به مناسبت هفته دولت و با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرماندار عسلویه و مسولین ادارات شهرستان و واحد های صنعتی و دانشگاهی شوراهای شهر و روستا، مرکز تحقیقات و مطالعات زیست محیطی عسلویه افتتاح شد.
کد خبر: ۸۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 25 August 2015
به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب در آیین افتتاح مرکز تحقیقات و مطالعات زیست محیطی شهرستان عسلویه که با حضور فرماندار عسلویه و مسئولین ادارات شهرستان و واحد های صنعتی و دانشگاهی و شوراهای شهر و روستا برگزار شد با اشاره به اهمیت منطقه از نظر زیست محیطی و نوع فعالیت های بزرگ توسعه ای که در منطقه در حال انجام است اظهار داشت: این مرکز با عنوان مکان مرکزی پایش و مانیتورینگ منطقه از نظر زیست محیطی تبدیل خواهد شد تا هم بتوانیم بر فعالیت های منطقه نظارت داشته باشیم و هم پاسخگوی نگرانی های مردم بومی و کسانی که در این منطقه کار و زندگی میکنند باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اهداف دیگر این مرکز را انجام امورات و نیازهای زیست محیطی مردم و واحدهایی صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: این امر مانع از حضور آنها خارج از شهرستان خواهد شد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر این مرکز بعنوان مکان آموزش، کارورزی و خانه مردم و سازمان های مردم نهاد شهرستان خواهد  بود تا با ارائه ایده ها و دیدگاه های خود بعنوان مسئولیت شهروندی و حقوق اجتماعی در مسایل محیط زیستی مشارکت داشته باشند.

در ادامه فرماندار شهرستان عسلویه با تشکر از پیگیری های مسئولین محیط زیست استان و شهرستان در رفع آلودگی ها و پاسخ به مطالبات مردم و همچنین افتتاح این مرکز، سخنانی را ایراد کرد و از تلاشهای سرکار خانم دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به دلیل حضور چند مرحله ای به این شهرستان و بازدید مستقیم از منطقه و حضور در شورای اداری شهرستان تشکر نمود.

پس از سخنان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و فرماندار عسلویه با ذکر صلوات و بوسیدن قرآن مرکز تحقیقات و مطالعات زیست محیطی عسلویه افتتاح و از بخش های مختلف این مرکز بازدید و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان توضیحات لازم در زمینه تجهیز این مرکز ارائه نمود که آقای فرماندار نیز جهت تامین نیازهای گفته شده قول مساعد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار