قائم مقام موسسه گلستان علی (ع) گفت: برای احداث دهکده فرهنگی ورزشی گلستان علی(ع) نیازمند حمایت خیرین و رفع موانع توسط شهرداری مشهد، هستیم.
کد خبر: ۸۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 25 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمد رضا انورخواه، قائم مقام مدیرعامل گلستان علی(ع) در نشست خبری ویژه ای افزود : این موسسه به عنوان بزرگترین موسسه نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست با حمایت خیرین به کودکان تا پس از ازدواج هم خدمات رسانی میکند.

احمدخواه با بیان اینکه ، موسسه گلستان علی (ع) در هفت مرکز بالغ بر 200 فرزند را سرپرستی می کند، گفت: 36 نفر از فرزندان این موسسه دختر و بقیه پسر هستند و امسال نیز 15 نفراز این فرزندان به دانشگاه و مراکز آموزش عالی راه پیدا کردند.

وی گفت: با کمک یکی از خیرین ، واحد بزرگی را به خوابگاه دخترانه 50 دانشجوی این موسسه اختصاص داده است، زیرا تا به حال خوابگاههای دانشجویی فرزندان بی سرپرست کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انورخواه افزود: زمینی بالغ بر 5/2 هکتار برای احداث دهکده فرهنگی هنری موسسه گلستان علی (ع) در بلوار میثاق برای این موضوع در نظر گرفته شده که طبق قانون مراکز ورزشی و فرهنگی معاف از داشتن مجوز می باشند و این مصوب قانونی مجلس هست که متاسفانه شهرداری مشهد برای احداث این مرکز سنگ اندازی می کند و از ما مجوز می خواهد درحالیکه طبق قانون معاف از پروانه هستیم.

وی گفت: طبق قانون برکت و تفاهم نامه با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش مجتمع های فرهنگی ورزشی از  داشتن پروانه ساخت معاف هستند.

وی با بیان اینکه، سنگ اندازیهای شهرداری طی این چند سال کار احداث این مرکز را با مشکل مواجه کرده است، افزود: پیرو همین موضوع نامه نگاریهایی به شورای شهر و استانداری شده و اگر لازم باشد در این زمینه مراتب را به مراجع بالاتر منعکس می کنیم.

انورخواه گفت: زمان آغاز پروژه پیش بینی ما 55 میلیارد  تومان بود که اکنون با افزایش تورم و افزایش قیمت مصالح و کارگر نیز برآورد ما 20 میلیارد تومان می باشد.

وی با اظهار نارضایتی از عملکرد شهرداری درباره دهکده فرهنگی ورزشی گفت: این کار شهرداری، خیرین را دچار تردید کرده و خیرین جذب سرمایه گزاری در طرح های دیگر شدند.

وی گفت: در حال حاضر مجتمع فرهنگی این پروژه در مرحله سفت کاری است و مجتمع ورزشی هم هنوز هیچ اقدام اجرایی انجام نشده است.

انورخواه گفت: در مجتمع گلستان علی (ع)  همه نیازهای فرزندان اعم از مطالعات ژنتیک، استعداد سنجی و هدایت تحصیلی فرزندان و دانشگاه و ازدواج ، با همکاری خیرین پاسخ داده می شود.

جشنواره بین المللی عکس گلستانه با آثاری از 57 کشور جهان در مشهد

وی درباره جشنواره عکس گلستانه گفت: این جشنواره سومین جشنواره عکس کشوری گلستانه و اولین جشنواره عکس بین المللی گلستانه است.
انورخواه گفت:با توجه به تاثیر هنر در به کارگیری احساس  در تفهیم برای مردم، جشنواره عکس گلستانه به عنوان اولین جشنواره عکس کشوری که به کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در قالب تک عکس و مجموعه عکس و خلاقانه و کودک و خانواده می پردازد، در کشور مطرح هست.
وی افزود:  شرکت کنندگان این دوره جشنواره 3 هزارو 323 نفر هستند  که 6 هزارو 73 اثر در بخش تک عکس و 218 عکس در بخش مجموعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و داوری 24 و 25 شهریور می باشد.
انور خواه با بیان اینکه با وجود اینکه جشنواره بین المللی بوده اما بیشترین شرکت کنندگان از ایران هستند و داوران این جشنواره نیز اسماعیل عباسی، یلدا معیری، کیارنگ علایی و محمد رضا چایچی می باشند که داوران عکس درسطح بین المللی می باشند.
وی درپایان گفت: جشنواره بین المللی عکس گلستانه،  بعد از جشنواره خیام ، دومین جشنواره با فیاپ می باشد  و جوایز جشنواره به دلار است و از امسال جشنواره عکس به شکل دوسالانه  برگزار می شود.
قائم مقام مدیرعامل مؤسسه گلستان علی(ع) از حضور 57 کشور خارجی در این جشنواره خبر داد و افزود: کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله، اوکراین، آلمان، برزیل، کانادا، فرانسه، آذربایجان و عربستان در این جشنواره حضور دارند و 6 هزار و 73 تک عکس و نیز 218 مجموعه عکس (گزارش تصویری) به دبیرخانه ارسال شده که این آثار در روزهای 24 و 25 شهریورماه داوری می‌شوند و زمان برگزاری این جشنواره یکم مهرماه جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار