مدیر اجرایی طرح میدان شهدای مشهد گفت: این میدان مبدأ برگزاری تمام مراسم‌های ملی، مذهبی و حتی سیاسی است.
کد خبر: ۸۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 25 August 2015
وحید برجسته‌نژاد در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح بزرگ میدان شهدا که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: میدان شهدای مشهد بعد از حرم مطهر رضوی دومین کانون استراتژیک شهر مشهد است.

وی با بیان اینکه میدان شهدا محل تلاقی 6 شریان اصلی شهری بوده است، افزود: پس از انقلاب، کارکردهای دیگری همچون فرهنگی، مذهبی و تاریخی نیز بر کارکردهای اجتماعی و اقتصادی این میدان افزوده شد.

این مسئول تصریح کرد: مدیریت شهری از سال 83 با هدف بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کار خود را با مساحت 10 هکتار کار خود را آغاز می‌کند، در فرایند توسعه‌ای این مساحت به 35 هکتار و با 70 پروژه اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و خدماتی رسیده است.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدای مشهد ادامه داد: ساختمان‌های تجاری، اقامتی، اداری، مسکونی، ایستگاه‌های قطار شهری، ایستگاه پلیس راهور، اتوبوس، تاکسی، فضای سبز و پارک‌ها، زیرگذرها، موزه، آب‌نما، مساجد علمیه و هرچه برای یک شهر مدرن اسلامی نیاز است در میدان شهدا موردتوجه قرارگرفته است.

برجسته‌نژاد بابیان اینکه مصداق ساختمان شورای شهر به‌ عنوان نماد مدنیت نیازهای اجتماعی شهر را برطرف می‌کند، گفت: در این ساختمان کاربری‌هایی همچون موزه، تالار و رستوران تعریف‌ شده است.

وی در ارتباط با فضای سبز نیز عنوان کرد: هسته مرکزی شهر مشهد در میدان شهدا نیازمند فضای سبز بود و بر همین اساس پارک هشت‌آباد با بیش از 1.5 هکتار به‌عنوان تنفس‌گاه این منطقه تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

برجسته‌نژاد اظهار کرد: موضوع تونل انرژی، بستری مناسب برای شرکت‌های خدماتی است که تأسیسات خود را به ساختمان‌های مختلف برسانند که امروز در طرح میدان شهدا به انجام رسیده است

وی با اشاره به اینکه میدان شهدا محل تلاقی سه ایستگاه مترو می‌شود، بیان کرد: این میدان مبدأ برگزاری تمام مراسم‌های ملی، مذهبی و حتی سیاسی است.

مدیر اجرایی میدان شهدا در زمینه بهره‌برداری از میدان شهدا نیز گفت: ما محکوم اتمام پروژه‌های میدان شهدا تا سال 2017 میلادی هستیم و باید توجه داشت که اوج سرمایه‌گذاری هموطنان خارج از استان مقارن با این رویداد مهم در مشهد است ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تبدیل این میدان به‌عنوان میدان ملل اسلامی برای سال 2017 در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار