رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل خبر داد:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل خبر داد :همایش گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار و روز شعر وادب فارسی در اردبیل برگزار می شود. عظیم دشتی امروز در جلسه هماهنگی این همایش گفت : امسال با همکاری ومشارکت سازمانهای فرهنگی وهنری و...
کد خبر: ۸۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 26 August 2015

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل خبر داد :همایش گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار و روز شعر وادب فارسی در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار تابناک اردبیل عظیم دشتی امروز در جلسه هماهنگی این همایش گفت : امسال با همکاری ومشارکت سازمانهای فرهنگی وهنری و تشکل های مردم نهاداستان همایش گرامیداشت مقام ادبی استاد محمدحسین بهجت (شهریار) و روز شعر وادب فارسی به صورت منجسم در اردبیل برگزار می شود.

وی افزود : استاد شهریار بخشی از تاریخ ادب کشور است که خدمات او به زبان وادبیات فارسی کشور هیچ وقت از یاد فرهنگ دوستان و اهالی شعر وادب فراموش نخواهد شد.

دشتی گفت : استاد شهریار از جمله شاعران عصر معاصر بود که درشکل گیری انقلاب اسلامی و دوران تثبیت این انقلاب همواره درخدمت مردم انقلابی کشور عزیزمان ایران بود و شعر های حماسی او در دوران دفاع مقدس, شور و حماسه مضاعف به رزمندگان اسلام می بخشید و بعداز پایان جنگ هم با سرودن و نوشتن شعر های اجتماعی در جهت ارتقاء و توسعه فرهنگ اسلامی و انقلابی کشور قدم های مؤثری برداشت.

مسئول ستاد برگزاری اولین همایش گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار و روز شعر وادب فارسی استان با بیان اینکه جوانان شعر دوست نسل فعلی به افکار واندیشه استاد شهر یار نیاز دارند افزود: روز شعر وادب فارسی که به مناسبت روز درگذشت این شعر گرانقدر و گنجینه تمام نشدنی نامگذاری شده است فرصت مغتمنی است که ابعاد مختلف شخصیت فردی, اجتماعی و ادبی این شاعر شهیر قرن معاصر به جوانان کشور بازگو شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در ادامه گفت : استاد شهریار نه تنها در نزد آذری زبانان بلکه در نزد همه ایرانیان شعر دوست به عنوان یک چهره ادبی منحصر به فرد محسوب می شود و همه اقوام ایرانی با گویش های مختلف احترام خاصی به او دارند.

دشتی در پایان سخنان خود گفت : در پاسداشت مقام علیم وادبی این شاعر فقید کشورمان همایش بزرگ با برنامه های متنوع در مرکز استان برگزار خواهد شد که جزئیات همایش در روز های آینده به سمع ونظر هم استانی های عزیز خواهد رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار