فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور:
فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور با بیان اینکه در تامین نیازهای نظامی خودکفا هستیم، گفت: هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری در امور نظامی ایران را ندارد.
کد خبر: ۸۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 27 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی امیر سرتیپ ستاد علی جهانشاهی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه امروز در تامین نیازهای نظامی خودمان خودکفا شده‌ایم، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع تجهیزات نظامی در جهان به خودکفایی رسیده و توانایی ساخت سلاح‌هایی را دارد که برخی از کشورها هنوز به فناوری ساخت آنها دست نیافته‌اند و یا در اختیار برخی از کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه امروز بهترین نخبگان نظامی و خلاق‌ترین و با ایمان‌ترین کارکنان نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارند، تصریح کرد: امروز سطح تعاملات ما با سپاه در حد بسیار بالایی است و ارتباطات خوبی با صنایع دفاع و دانشگاه‌ها داریم و به برکت این تعامل و ارتباطات می‌توانیم هرگونه نیازی را در حوزه جنگ‌افزار و صنایع دفاعی تامین و برطرف کنیم.

جهانشاهی با بیان اینکه امروز جهاد خودکفایی ارتش در زمینه تامین نیازهای نظامی این نیرو دارای توانمندی‌های خوبی است، عنوان کرد: سطح خودکفایی ما در تامین سلاح به قدری است که حتی نیازی به واردات و یا خرید تجهیزات در حوزه سلاح‌های انفرادی و اجتماعی نداریم.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در زمینه برنامه موشکی ایران و کاهش برد موشک‌ها عنوان کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری بحث درباره موضوعات نظامی و بازدید از مراکز نظامی و یا کاهش برد موشک ممنوع است و ما بر همین اساس به هیچ کشوری اجازه اظهارنظر درباره این موضوعات نمی‌دهیم.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور با اشاره به اینکه حتی در توافق‌نامه هم مطلبی در زمینه فعالیت‌های نظامی ایران مطرح نشده است، افزود: ما در ارتباط با موضوعات نظامی و دفاعی خود با هیچ کشوری توافق‌نامه‌ای امضا نکرده و نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای نظامی و ارتقای تجهیزات، تولید سلاح و یا سایر موارد نیازی به اجازه گرفتن از کشوری و یا کسی ندارد، گفت: اگر کشوری و یا کسی هم بخواهد در این زمینه اظهارنظر کند قطعا با پاسخ کوبنده ما روبه‌رو می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به تهدیدات اخیر برخی از کشورهای منطقه ادامه داد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای دوستان ما امن و برای دشمنان ما ناامن است و به دشمن هم توصیه می‌کنیم که قد و قواره خود را در هنگام تهدید جمهوری اسلامی ایران بسنجد و این را می‌گوییم که پاسخ کوچکترین تحرک نظامی مشت آهنین جمهوری اسلامی ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار