امام جمعه تفرش خبر داد:
امام جمعه شهرستان تفرش، مجموعه کمک های مردمی درقالب رزمایش مواسات وکمک های مومنانه در این شهرستان را بالغ بر ۴۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 16 April 2020

 

حجت الاسلام میرزایی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی با اشاره به ندای لبیک خیران به درخواست رزمایش انفاق سراسری مقام معظم رهبری افزود:پس از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر راه اندازی رزمایش گسترده ی کشوری برای مواسات وهمدلی وکمک های مومنانه به نیازمندان وفقرا خیران در شهرستان تفرش از همان روز ولحظات اولیه با تشکیل جلسات متفاوت، میان نهادها واقشار مختلف وارد عرصه شدند.
وی،با اشاره به آغاز فعالیت این رزمایش در مساجد،هیات ها،محیط های مذهبی یادآورشد: هدف اصلی این رزمایش کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر است وافرادی که با شیوع کرونا دچار آسیب شده اند ویا از کار بیکار شده اند در اولویت قرار دادند.
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی و افرادی که در اثر شیوع کووید ۱۹دچار ضرر و زیان شده اند وتحت پوشش هیچ نهادی نیستند دراولویت قرار دارند افزود: زیر ساخت ها لازم برای اجرای این طرح در شهرستان تفرش رااماده کردیم و گام اول رزمایش به عنوان رزمایش مواسات وکمک مومنانه درمصلی نمازجمعه با محوریت قرارگاه فرهنگی نمازجمعه شکل گرفت.
وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰۰نفربا مراعات مسائل بصورت کاملا بهداشتی این طرح را اجرا کرده اند گفت: با هماهنگی هایی که بافرماندارتفرش و فرماندهی سپاه انجام شد مقرر شد افرادی که از قبل با آنها مذاکراتی داشتیم در جلسه حضور داشته باشند.
حجت الاسلام میرزایی کمک های جمع آوری شده توسط خیران تفرش وسایرین توسط کمیته امداد بهزیستی، موکب امام حسین علیه السلام وبا استفاده از ظرفیت مساجد و هیات امنا به دست نیازمندان می رسد.
وی ادامه داد: در کمیته سه نفره ای که با حضور فرماندارتفرش وفرمانده سپاه تشکیل دادیم مقرر شد از مجموعه کمیته امداد ،بهزیستی،مساجد، هیات ها، محله ها،اصناف و اداره کار لیست های اقشار آسیب پذیر را اخذ و پایش کنیم.
حجت الاسلام میرزایی افزود: برای جلوگیری از موازی کاری در کمک به اقشار آسیب پذیر، براساس کدهای ملی آنها اقدام می شود تا به مرور زمان کمک های جمع آوری تا ماه رمضان از طریق گروه های جهادی،بسیج، کمیته امداد، بهزیستی ،حوزه های علمیه و برادران وخواهران هیات امنا مساجد بدست نیازمندان واقعی برسد.
وی با بیان اینکه این دوره مواسات با محور بسته های غذایی است یادآورشد: در بسته های بهداشتی که توسط بسیج وبرخی از گروه های مردمی مانند مساجد، موکب امام حسین علیه السلام تهیه شده مواد ضدعفونی کننده مانند الکل،ژل های بهداشتی، ماسک و... به روستاها و نقاط مختلف شهر توزیع می شود.
امام جمعه تفرش با بیان اینکه کمک های خیران در این دوره در قالب بسته مواد غذایی است گفت: مقررشده ۱۰کیلو گرم برنج، روغن مایع، سویا ودرصورت امکان پنیر وعدس را هم به این بسته ها اضافه می کنیم.
وی ارزش هربسته غذایی را حدودا ۲۰۰هزارتومان اعلام کرد وافزود: همچنین کمک هایی فارغ از این حساب مشترک، قرار است درتفرش ارائه شود و براساس آن قصد داریم کارت های هدیه ای را آماده کنیم و به آسیب دیدگان از شیوع کووید ۱۹ وروحانیونی که بخاطر نبود محراب وتعطیل شدن مساجد دچار خسران مادی شده اند، از ناحیه نهاد امامت جمعه کمک هایی بصورت نقدی ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه اصل این رزمایش این نیست که گامی برداشته وتمام شود گفت: مواسات معنای وسیعی دارد ویکی از تعاریف آن کمک رساندن آن هم نه دریک مقطع بلکه در مواقع مهم است واین یعنی اهمیت دادن به نیازمندی افرادی که همنوع ما هستند حتی اگر مسلمان نباشند.
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به کمک به همنوع در فرهنگ مردم ایران اسلامی اظهارداشت: توجه به این مفهوم زمانی اهمیت دارد که در یک نظام اجتماعی رخ دهد وموجب افزایش الفت ودوستی افراد در اجتماع و ثمر بخشی حوزه های مختلف شامل حوزه های فرهنگی، سیاسی و... شود.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری نسبت به رزمایش مواسات درنیمه شعبان افزود: معتقدیم رزمایش موسات یکی از مصداق های مهم پویشی است که قرار است به امام زمان بپیوندد زیرا استغاثه به امام زمان یکی از مصداق های کامل آن همین مواسات و کمک رساندن به همنوعان است.
وی با بیان اینکه مردم تفرش در آزمون الهی سربلند بیرون امدند گفت: امید می رود در گام بزرگتری به نام ظهور بتوانیم سربلند شویم ودر میدان جهاد بزرگ جز یاران وراهروان واقعی امام زمان عج باشیم.
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه
درنگاه دینی برخی ازعبادات لازم است برای قربت الی الله باید میان انسان وخدا باشد گفت: در زمانی که انسان میخواهد یک واجب الهی را انجام دهد لزومی ندارد دیگری به انجام آن واجب آگاه شود اما در برخی مواقع بخصوص در حوزه رفتارهای اجتماعی خود شارع مقدس می فرماید که شما می توانید درنهان و هم در آشکارا به تکلیف خود عمل کنید یعنی اگر خواستیدوجوهات شرعی مانند خمس وزکات بدهید می توانید در انظار عمومی وجوهات شرعی خود را پرداخت کنید تا دیگران هم ببینند ولزومی ندارد پنهانی خمس وزکات داده شود تا دیگران هم تشویق شوند بنابراین در این موارد ما حفظ کرامت انسانی را به عنوان یک اصل به تبعیت از مولی متقیان حضرت علی علیه السلام مد نظر خود قرار داده ایم اما نباید افراط کنیم.
امام جمعه تفرش یادآورشد: تشویق دیگران براین امر باحفظ کرامت انسانی فقرا ونیازمندانی باید اطلاع رسانی شودتا خبر آن به دیگران هم برسد تا به این شکل کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار