رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون هیچگونه شواهدی مبنی بر تاثیر نوشیدن آب گرم بر ویروس کرونا به مراجع علمی گزارش نشده، لذا مبنای علمی ندارد.
کد خبر: ۸۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 26 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس؛حسین بیگلری در خصوص روزه‌گرفتن و تاثیر آن بر سیستم ایمنی، اظهار داشت: با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر مردم در منزل و کم‌تحرک بوده و دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند، لذا ماه مبارک رمضان فرصتی است که بتوانیم سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه صحیح در سحر و افطار تقویت کنیم.

وی در ارتباط با نوشیدن آب گرم و تاثیر آن در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: تاکنون هیچگونه شواهدی مبنی بر تاثیر نوشیدن آب گرم بر ویروس کرونا به مراجع علمی گزارش نشده، لذا مبنای علمی ندارد.

رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، حفظ فاصله را یکی از راه‌های مهم عدم مبتلا به ویروس کرونا دانست و تصریح کرد:در هنگام خرید و سایر فعالیت‌های روزمره به خصوص اگر کسی دارای علائم سرفه، عطسه یا آبریزش بینی است باید حتما فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر آموزش آداب صحیح استفاده از دستکش و ماسک، افزود: در هنگام ضرورت از دستکش و ماسک استفاده کنیم و بعد از استفاده آن را در فضای عمومی رها نکنیم چون ویروس تا چند روز بر روی دستکش و ماسک زنده می‌ماند.

این مسؤول تصریح کرد: قرار است تلاش کنیم مردم کمتر به کرونا ویروس مبتلا شوند و اگر کسی هم مبتلا شده آن را به دیگران با رعایت اصول صحیح قرنطینه انتقال ندهد.

بیگلری در ادامه اخبار جعلی و شایعات را دلیلی برای ایجاد اضطراب بیش از حد در مردم دانست و گفت: منبع اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا ویروس دانشگاه‌های علوم پزشکی، رسانه‌های ملی و مکان‌های معتبر و رسمی است که می‌تواند اطلاعات صحیح را به مردم انتقال دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار