مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از تولید 316 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون در کشتارگاه‌های طیور تحت نظارت دامپزشکی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 28 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مجید روحانی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده برای افزایش راندمان در واحدهای تولیدی گوشت مرغ، پیگیر ارتقای خطوط کشتار و بسته‌بندی و قطعه‌بندی و فرآوری گوشت مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان هستیم و در این باره رایزنی‌ها و مطالعاتی نیز انجام شده و توفیقاتی حاصل شده است.

وی طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های استان را بیش از 170 میلیون قطعه دانست و افزود: تمامی 16 کشتارگاه طیور استان صنعتی بوده و دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی به عنوان نمایندگان دامپزشکی، نظارت فنی- بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور از قبل از کشتار تا پس از کشتار و بسته‌بندی و نهایتاً قطعه‌بندی در کشتارگاه‌های مزبور به صورت همه جانبه خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز معتبر سطح شهر تهیه شوند، گفت: گوشت و آلایش خوراکی طیور صرفاً مجاز به عرضه به صورت بسته‌بندی شده و در هنگام خرید این محصولات، باید دقت شود که بر روی بسته‌بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء به طور واضح و خوانا درج شده باشد.

روحانی نژاد از تمام شهروندان خواست نسبت به نظارت همگانی بر بهداشت عمومی توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با نزدیکترین اداره دامپزشکی محل سکونت خود در میان گذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار