کد خبر: ۸۴۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 05 May 2020
 
تابناک/رئیس ‌سازمان بورس اوراق بهادار خبر داد: به زودی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تمهیداتی فراهم می‌کند که احراز هویت مشتریان بورسی در سامانه سجام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام ‌شود.

حسن قالیباف ‌اصل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا بازار سرمایه عمق کافی برای ورود نقدینگی جدید و جذب مشتریان جدید بورسی پیدا کرده است، ‌گفت: بازار سرمایه در حال حاضر بزرگ شده است، حجم بازار به چهار هزار و 200 هزار میلیارد تومان رسیده است، با توجه به اینکه مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس اقبال پیدا کرده‌اند، ورود نقدینگی زیادی به بورس مشاهده می‌شود که این یک فرصت است.
وی با ‌اشاره به آخرین عرضه اولیه در بورس تأکید کرد: در عرضه اولیه یک پگاه گیلان دو میلیون و 350 هزار نفر خریدار سهام بودند که نشان می‌دهد مردم از بورس استقبال کرده‌اند، در حال حاضر 11 میلیون نفر در کشور کد معاملات بورسی دارند و این پتانسیل بسیار خوبی در کشور به شمار می‌رود.
رئیس ‌سازمان بورس در مورد اینکه به واسطه حضور مردم در بورس در کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک ازدحام ایجاد شده است آیا قصد ندارید کارگزاری‌ها را زیاد کنید، توضیح داد: الان در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و همچنین کارگزاری‌های بانک‌های صادرات، آینده، بانک شهر، نسبت به صدور کد بورسی و احراز هویت اقدام می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند از این طریق اقدام کنند.
قالیباف‌اصل تصریح کرد: ‌به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دستور داد‌ه‌ایم، ظرف یکی دو روز آینده به صورت آنلاین و غیرحضوری فرآیند احراز هویت مشتریان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان‌، سجام را انجام دهد.
گفتنی است برخی کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس، باعث می‌شود اقتصاد کشور از نظام بانک محور به نظام بورس محور حرکت کند.
مصطفی صفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس عمومی‌سازی است، توضیح داد: در واقع دولت سهام خود را به مردم می‌فروشد و عمومی‌سازی می‌کند. به همین دلیل به نظر من اقدام مناسب و مثبتی است. چنانچه مدیریت هم به بخش خصوصی واگذار شود، اصل ۴۴ به طور کامل اجرا خواهد شد و این اتفاق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
صندوق سهام دولتی
معاون توسعه بورس اوراق بهادار تهران با اعلام مهلت پذیره‌نویسی «صندوق مالی یکم» گفت: این فعالیت از روز یکشنبه شروع شده و تا ۳۱ اردیبهشت زمان خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ علی عباس کریمی در یک برنامه تیتر تلویزیونی اظهار کرد: سه بانک و دو شرکت بیمه‌ای واحد‌های این صندوق را خریداری می‌کنند و براساس برنامه زمان بندی شده دو ماه پس از پذیره‌نویسی امکان معاملات در بازار‌های سرمایه و بورس فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: هموطنان با توجه به قیمت این واحد‌ها می‌توانند تا سقف دو میلیون تومان پذیره‌نویسی و بسته به تصمیم خودشان میزان آن را تعیین نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار