رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر از فروش متادون در کلینیک‌های ترک اعتیاد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 30 August 2015
مهدی فروزان در بازدید از یکی از کلینیک‌های ترک اعتیاد در این شهرستان به تشکیل کارگروه نظارتی و تیم بازرسی از مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد و عطاری‌ها در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: کلینیک‌های ترک اعتیاد بیشتر به جهت توزیع یا فروش متادون خارج از شبکه مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به جهت اینکه بعض از معتادینی که دستگیر می‌شدند، شیشه‌های متادون پلمپ شده در اختیار داشتند، از تمامی کلینیک‌های ترک اعتیاد در جهت نحوه توزیع متادون بین کسانی که در حال ترک هستند، بازرسی به عمل آمد و همچنین بعضی از عطاری‌های غیرمجاز پلمپ شدند.

فروزان با بیان اینکه فروشندگانی که در مناطق آلوده اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند بر اساس طرح‌های ضربتی توسط پلیس پیشگیری و پلیس مبارزه با موارد مخدر مفسدین شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس دستور وزارت بهداشت و درمان استفاده قلیان در تمامی اماکن عمومی به ویژه چایخانه‌ها ممنوع شد؛ به همین جهت در سطح شهرستان 2500 قلیان از تمامی چایخانه‌ها و کافه‌های سنتی دارای مجوز جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها در این شهر گرایش جوانان به مصرف قلیان است، بیان کرد: با هماهنگی با دادستان شهرستان و تصویب مصوبه‌های شورای تأمین، هرگونه مصرف قلیان در داخل پارک‌ها، فضای سبز، بلوارها به خصوص بلوار سیدمرتضی و اماکن زیارتی ممنوع شده و نیروی انتظامی مکلف به جمع‌آوری است.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است تا با استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های عضو به ویژه اعضاء شورای تأمین، بتوانیم راه‌های ورودی و اشاعه مواد مخدر در سطح شهرستان را ببندیم، بیان کرد: بحمدالله تا کنون در جهت فرهنگ‌سازی و برخورد با سوداگران مرگ اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده است.

فروزان تصریح کرد: شناسایی پاتوق‌های معتادین به ویژه مناطق آلوده و آسیب‌پذیر، از جمله اقدامات مهمی بود که در مدت کوتاهی شناسایی و در یک اقدام ضربتی پاکسازی شدند.

وی اظهار کرد: با احکامی که از سوی دادستان شهرستان کاشمر صادر شده است، پاتوق‌های معتادان و منازل مخروبه که به محل امنی برای معتادان تبدیل شده بود، تخریب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار