یک کارشناس مسائل سیاسی گفت:امروز برنامه ریزان غربی به دنبال جنگ شیعه و سنی هستند.
کد خبر: ۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 28 February 2015

تشکری‌زاده در جمع مسئولین سیاسی و دانشجویان شرکت کننده در دوره تحول و تعالی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد که در مرکز آموزش عالی شهید مطهری برگزار شد، ضمن بیان این‌که امروز غربی‌ها به جنگ درون تمدنی روی آورده‌اند و از این راه درصددند شکاف مذهبی و قومی را بین مردم عمق بیشتری ببخشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مسیر برخی از علمای شیعه و سنی علیه یکدیگر سخن می‌گویند و حتی علمای اهل سنت علیه شیعیان فتوا می‌دهند.

وی یادآور شد: به طور مثال یکی از بزرگان اهل سنت عنوان می‌کند که ایران دشمن عرب و شیعه کافر است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که یکی از دلایلی که اهل سنت نسبت به شیعه جبهه‌گیری می‌کنند، اقدامات شیعیان انگلیسی است، تصریح کرد: امروز برنامه ریزان غربی به دنبال جنگ شیعه و سنی هستند؛ اما باید دانست که این افراد زمانی به پیروزی می‌رسند که سرباز داشته باشند و این سربازان زمانی به خدمت آنان درخواهند آمد که علیه شیعه اسنادی را به آنان ارائه دهند.

وی بیان داشت: این شیعیان انگلیسی با ایجاد دشمنی علیه شیعه واقعی در حال رواج مسائلی هستند که در اسلام سندی بر آنها نیست مانند قمه زدن که در حال ترویج آن هستند.

تشکری‌زاده ادامه داد: دسیسه یهود، نقش اروپا و آمریکا، نقش پاکستان، عربستان، قطر، امارات، ترکیه و اردن، را از جمله عوامل گسترش دشمنی علیه شیعه دانست و گفت: امروز باید شیعه‌گری تبیین شود، الگوی رفتاری صحیح شیعه را در کتاب شب‌های پیشاور شاهدیم که عالم شیعه محترمانه با علمای اهل سنت مناظره می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به بیان اقدامات داعش در کشورهای سوریه و عراق پرداخت و گفت: داعش در مدت کوتاهی توانست مناطق وسیعی از عراق و سوریه را بگیرد. این گروه تروریستی با حمایت سردمداران آمریکا و اسرائیل معتقد است با خشونت می‌توان حکومت اسلامی را احیاء کرد، برای همین جنایاتشان را به قرآن نسبت می‌دهد.

وی یکی از ابزارهای مقابله غربی‌ها با اسلام را گسترش اسلام بدلی دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری از سال 81 تا کنون هر ساله در رابطه شکاف بین شیعه و سنی سخنرانی کرده و در این رابطه هشدارهایی داده‌اند که ما و مسئولان امر نیز باید به این هشدارها توجه بیشتری نشان دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: انقلاب اسلامی موجی را جهت پذیرش اسلام به راه انداخت که متاسفانه گروه‌هایی مانند داعش این موج پذیرش اسلام را در غرب با مشکل مواجه کرده زیرا موجبات اسلام هراسی را فراهم کرده‌اند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب، شخصا به جوانان اروپا و آمریکا نامه نوشتند تا آنان خود به دنبال حقیقت باشند.

تشکری‌زاده در پایان آمریکا و اسرائیل را از سردمداران اصلی داعش دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار