با استعفای مدیرکل سابق، برگزار شد:
شفیعی سروستانی که پس از تبدیل مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما به اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در بهمن سال گذشته مسوولیت این اداره کل را پذیرفته بود، در اعتراض به شرایط نامناسبی که پس از اجرای طرح چابک سازی صدا و سیما برای تنها مرکز پژوهش های اسلامی رسانه ملی پیش آمده است استعفا کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶ 01 September 2015
به گزارش تابناک قم، با استعفا مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه در اعتراض به شرایط نامناسبی که پس از اجرای طرح چابک سازی صدا و سیما برای تنها مرکز پژوهش های اسلامی رسانه ملی پیش آمده است، مدیر کل جدید این مرکز معرفی شد.

در این مراسم که با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا وسیما و مدیران مرکز صدا و سیما قم برگزار شد، حجت الاسلام علی نهاوندی به عنوان مدیر کل جدید پژوهش های اسلامی رسانه معرفی و از خدمات هفت ماهه شفیعی سروستانی مدیر کل سابق قدرانی شد.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور در این مراسم رسانه ملی را دارای ظرفیتی بسیار بالا دانست و گفت: هنوز آنگونه که باید استفاده لازم با نگاه دینی از رسانه ملی نشده است.

وی تصریح کرد:حوزه و رسانه ملی باید با هم افزایی و برنامه ریزی و بهره گیری کامل از ظرفیت ها ،برای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی، ارزش ها و نمایش چهره زیبای اسلام و مکتب اهل بیت تلاش کنند.

مدیر حوزه های علمیه با قدردانی از تلاش های مدیر کل سابق پژوهش های اسلامی رسانه ابراز امیدواری کرد: مدیر کل جدید، از ظرفیت نخبگان حوزه برای تامین نیازهای رسانه ملی حداکثر بهره برداری را بکند.

حجت الاسلام موسوی مقدم معاون امور مجلس و استانهای رسانه ملی هم مشکلات ساختاری صدا و سیما را یکی از موانع تحقق اهداف و ماموریت ها به ویژه در مراکز پژوهشی آن خواند و با اشاره به تلاش های انجام شده برای رفع این مشکل ،آن را در جهت تسریع در رسیدن به اهداف محتوایی مورد نظر ارزیابی کرد. 

عبدالملکی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا وسیما هم با خطیر خواندن رسالت رسانه ملی و حوزه در شرایط کنونی که هر روز با ایجاد شبکه های جدید به دین و ارزش ها هجمه می شود گفت: تقویت ارتباط عمیق و وسیع با حوزه و استفاده از ظرفیت نهاد روحانیت مهمترین رسالت اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه است.

شفیعی سروستانی مدیر کل سابق پژوهش های اسلامی رسانه هم آغاز مطالعات برنامه ریزی راهبردی 5 ساله و ساماندهی و هدفمندی طرح های پژوهشی و استفاده از فن آوری های جدید برای نشر آثار تولیدی را از مهمترین اقدامات در مدت 7 ماهه مدیریت خود، برای تحقق رسانه اسلامی بیان کرد.

وی با اشاره به مشکلات و تنگناهای گوناگون اداری، مالی، ساختاری و منابع انسانی که پس از اجرای طرح چابک سازی برای این اداره کل پیش آمده است از رییس سازمان صدا و سیما خواست که با توجه به ماموریت خطیری که در جهت تحقق رسانه اسلامی برای مرکز پژوهش های اسلامی پیش بینی شده است برای بازگشت به اعتلای جایگاه این مرکز در رسانه ملی تلاش کند.

حجت الاسلام نهاوندی مدیر کل جدید هم گفت: تلاش درمسیر تحقق رسانه تمدن ساز اسلامی مهمترین اولویت این اداره کل خواهد بود.

لازم به ذکر است این مرکز در سال 1373 و برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری به رییس وقت سازمان صدا و سیما برای ایجاد ارتباطی دقیق و سنجیده میان حوزه علمیه قم و رسانه ملی تاسیس شده و در طول بیست سال فعالیت خود خدمات بسیاری به رسانه ملی نموده است که از آن جمله می توان به تبیین مبانی نظری رسانه دینی، پاسخگویی به سوالات بنیادین حوزه دین و رسانه، تبیین مسائل راهبردی پیش روی مدیران و برنامه سازان صدا و سیما، انجام پژوهش های برنامه ای با هدف غنا بخشیدن به فیلم ها و سریال های تلویزیونی، نقد و بررسی جریان شناسانه فیلم و ها و سریال های رسانه ملی، تامین محتوای دینی مورد نیاز برنامه سازان صدا و سیما و... اشاره کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
حقیقتا آقای دکتر شفیعی در مدت هفت ماهی که مدیرکل مرکز پژوهش های اسلامی رسانه بودند مورد بی مهری های ریاست مرکز پژوهش و سنجش افکار قرار داشتند.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
واقعا از جناب سرافراز که نیروی ارزشی انقلاب هستند توقع نداشتیم که با حوزه دینی سازمان این گونه کنند!!!
مثل اینکه دل خوشی از تحقیقات دینی نداره.
امیدوارم مراکز پژوهشی حوزوی و دینی در سازمان مجدد تقویت شوند و آقای سرافراز در انتخاب مدیران ارشد سازمان دقت لازم بیشتری داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار