فرماندار خلخال:
فرماندار شهرستان خلخال گفت: قطب‌بندی موجود در حوزه‌ آموزشی و کنکور مطلوب نیست و این قطب‌بندی با جدیت برای رسیدن به شرایط مطلوب پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ 28 February 2015

به گزارش فارس، مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: موضوع قطب‌بندی آموزشی استان اردبیل یکی از مطالبات به حق دانش‌آموزان‌، اولیای آنها و مسئولان شهرستان خلخال است و با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بر ضرورت و اهمیت کنکور و بحث قطب‌بندی و اینکه به دلیل شرایط موجود، دانش‌آموزان استان اردبیل رغبت لازم برای تحصیل در استان کردستان را ندارند، افزود: این موضوع در مراسم معارفه امام جمعه شاهرود نیز مطرح شد و امام جمعه اردبیل نیز پیگیر موضوع هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال با اشاره به این موضوع که قطب‌بندی لحاظ شده به دلیل دوری مسافت و یکسری مشکلات برای دانش‌آموزان مطلوب نیست، بیان کرد: این قطب‌بندی اگر با استان‌های همجوار همچون گیلان و زنجان انجام می‌شد، قابل قبول دانش‌آموزان و اولیا بود ولی در قطب‌بندی استان اردبیل در ردیف استان کردستان، کرمانشاه و همدان قرار گرفته که ما این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح کرده و در شورای عالی آموزش و پرورش استان نیز برای پیگیری‌های لازم نزد مقام عالی استان، استاندار اردبیل و رئیس شورای آموزش پرورش استان اردبیل اعلام خواهیم کرد.

احمدی با تقدیر از حضور روحانیون در مدارس، از رئیس شورای فرهنگ عمومی و روسای ادارات تبلیغات اسلامی و رئیس حوزه علمیه جعفریه خلخال نیز تقدیر کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان در کنار بحث آموزشی نیاز به بحث معنوی و فرهنگ متعالی اسلام دارند که مطالب مفید و ارزشمند از سوی روحانیون بزرگوار در مدارس ارائه شده و مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به بحث جشن درختکاری نیز گفت: جشن درختکاری در خلخال امسال با مشارکت ادارات شهرستان در کنار ارگان‌های‌ ذیربط انجام خواهد شد و شهرداری باید نهال‌های بیشتری را برای کاشت و غرس در مدارس آماده کند.

فرماندار شهرستان خلخال بحث تجلیل از برترین‌های کنکور را در کنار تجلیل از مربیان موفق در زمینه آموزش کنکور مهم عنوان کرد و از دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب این مراسم را برگزار کند.

احمدی همچنین از پیگیری یک درصد سهم عوارض آموزش و پرورش از کارخانجات و صنایع تولیدی خبر داد و یادآور شد: فرمانداری شهرستان خلخال این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال در پیگیری بحث بهداشت مدارس در خلخال خواستار پیگیری مطلوب برای استفاده قرص آهن دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه خلخال و توزیع شیر در مدارس شد.

احمدی همچنین از فعال شدن نوسازی استان در شهرستان خلخال خبر داد و افزود: با حضور مسئولان کشوری این حوزه در خلخال مشکلات حوزه نوسازی در حال مرتفع شدن است و در سطح شهرستان مدارس نیمه‌تمام در حال اجراست و برای ساماندهی مدارس کانکسی نیز برنامه‌ریزی لازم و مطلوب در حال انجام است.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان روستایی در مدارس شبانه‌روزی خلخال خواستار تسریع در حل مشکلات این مدارس و اختصاص سرانه‌های بهتر برای اداره مطلوب این مدارس و رضایت دانش‌آموزان شد.

فرماندار شهرستان خلخال با تقدیر از اعضای شورای آموزش و پرورش گفت: با وجود عدم وجود منابع ‌اعتباری در حوزه‌ آموزش و پرورش کار‌های مطلوبی انجام شده و ما انتظار داریم اعضای شورای آموزش و پرورش در کنار آموزش و پرورش نقاط ضعف را شناسایی کرده و بر تقویت نقاط قوت تلاش کنند و با آسیب‌شناسی کارشناسی شده مشکلات دانش‌آموزان و فضاهای آموزشی و نیروی انسانی مشغول در مدارس حل شود و شاهد ارتقای تخصصی حوزه آموزش و پرورش شهرستان خلخال باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار