کد خبر: ۸۷۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 24 July 2020

 

به گزارش خبرنگار مهر، آرش فرزام صفت پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به ابلاغ ۳۰ محور فعالیتی در حوزه اقتصادی به دستگاه‌ها، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید برنامه‌های ابلاغی را اجرا کنند.

آرش فرزام صفت با بیان اینکه ۸۹ پروژه در قالب این ۳۰ عنوان فعالیت اقتصادی تعریف شده است، افزود: در همین راستا سازمان برنامه و بودجه تسهیلات یارانه دار تعریف کرده و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده نیز هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پرداخت هزار و ۱۴۸ فقره تسهیلات از سوی بانک‌های عامل، گفت: کلینیک عارضه یابی واحدهای صنعتی راه اندازی شده است و در تلاشیم تا در جهت افزایش تولید واحدها گام برداریم.

فرزام صفت با بیان اینکه دو هزار و ۸۱۱ واحد به ظرفیت اسمی خود نرسیده و در تیررس حمایت‌های کارگروه رفع موانع تولید قرار دارند، تصریح کرد: ۱۲۸ واحد راکد به چرخه تولید استان گیلان بازگشته اند.

وجود ۲۰۷ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۹ درصد در گیلان

وی با اشاره به اینکه ۶۹ واحد در تملک بانک‌های عامل استان و کشور قرار دارند، گفت: ۱۴ واحد به وزارت کشور معرفی شده اند که نیازمند واردات هستند. در حوزه واحدهای در دست ساحت نیز ۲۰۷ واحد صنعتی و تولیدی دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۹۹ درصد هستند.

فرزام صفت با نداشتن سرمایه در گردش را یکی از چالش‌های واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان و اظهار کرد: ۸۱۵ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی کردیم و ٢٥٠ میلیارد تومان از این مبلغ توسط بانک‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه صادرات از استان گیلان ۵۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته ۵۸۰ میلیون دلار محقق شد، گفت: امسال نیز این میزان ۶۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی از اولویت‌ها است، افزود: سرمایه گذاری داخلی متوقف نشده و واحدهای دانش بنیانی که در استان از ظرفیت آنها بهره گیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار