معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد:
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد به تعریف 24 پروژه مشارکتی اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است که نمونه آن را می‌توان پارک جنگلی طرق عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 03 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محمد رضا مزجی، معاون اقتصادی شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: ما در شهرداری مشهد، داریم فضایی را فراهم می کنیم که ایده آل ها به واقعیت تبدیل شود و درصدد ایجاد بستر کاملا عملی جهت تحقق این امور هستیم.

رونق سرمایه‌گذاری با راه اندازی شرکت زائر رییس سازمان مشارکتهای شهرداری مشهد با بیان اینکه مشهد طلایه دار این حرکت عظیم است، افزود:  یکی از افتخارات ما در حوزه اقتصادی در مشهد اینست که ضمانت بانک را با سود علی الحساب  و اصل اوراق مشارکت  را در سررسید موعد پرداخت کنیم.
مزجی افزود: میزان خط 2 قطار شهری با عاملیت بانک تجارت 8 میلیارد و 900 میلیون تومان و در دور دوم 500 میلیارد تومان با عاملیت  بانک شهر بود که یک فقره چک  معادل 500 میلیارد  تومان  با سود علی الحساب هزار میلیارد تومان اصل و فرع ضمانت و پشتیبانی  را به عشق امام رضا(ع) امضاء کردم.
وی  گفت: امضاء کردن این چک5/26 میلیارد تومان صرفه جویی درحوزه اقتصادی داشت، و کاری جهادی و ایثارگرانه بود که به نوعی پیش مرگی محسوب می شود .
معاون اقتصادی شهرداری مشهد درباره بدهکاری های شهرداری گفت: این بدهکاری ها مربوط به اوراق مشارکت سالهای قبل بوده و اکنون شورای شهر فعلی موظف به پرداخت آن بدهی هاست.
وی با بیان اینکه سال گذشته همه بدهی ها تعیین تکلیف و هزار و 300 میلیارد تومان ان تصویب شد، گفت: امسال نیز در ادامه پرداخت بدهی ها را2 هزارمیلیارد تومان پیش بینی می کنیم  که تصویب و پرداخت شود.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: تاکنون هیچ تراکمی را به لحاظ نیاز مالی شهرداری واگذار نکرده‌ایم.
مزجی افزود : از روز اولی که در این سمت مشغول به فعالیت شدم، نگاهم به تراکم فروشی نبوده و بنده تاکنون هیچ تراکمی را به لحاظ نیاز مالی شهرداری نفروخته و نخواهم فروخت.
وی گفت : رفع نیازمندی‌های اصولی و اساسی در داخل و پیرامون شهر به قدری می‌تواند درآمد زا باشد که اجباری برای تراکم فروشی نیست.

تشکیل «شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر»
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد با اشاره به ارسال لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر برای تشکیل «شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر»افزود: این لایحه برای مشارکت دادن مردم اعم از مجاوران امام هشتم(ع) و زائران ایشان در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی شهر دردستور کار شورا قرارگرفته است.
وی با اشاره به نظارت شهرداری بر سرمایه‌های مردمی گفت: شهرداری به عنوان امین مردم در این شرکت نظارت می‌کند تا سهام مردم به درستی مدیریت شود.
مزجی افزود: این شرکت با استفاده از سرمایه‌گذاری موسسات قوی کار خود را آغاز و از طریق استفاده بهینه از درآمد زیرساخت‌هایی که جنبه اقتصادی دارند گسترش پیدا می کند.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت : سود این شرکت در ابتدای هر سال اعلام می‌شود تا قیمت سهام با سود آن تعیین گردد. البته با دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر، بلافاصله با بورس و فرابورس هماهنگی صورت می‌گیرد.
مزجی با تاکید بر فراهم‌ آمدن بستر برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تهیه بسته‌های مشارکتی،  فراهم شده است گفت :بانک‌های تجارت، سپه، شهر و رسالت بیشترین همکاری را با شهرداری مشهد داشتند و بانک کشاورزی نیز با جدیت وارد همکاری شده است.

امکان خرید اوراق مشارکت از سوی کارکنان دولتی و غیردولتی
وی با اشاره به فراهم آمدن امکان خرید اوراق مشارکت از سوی کارکنان شهرداری و نهادهای دولتی و غیردولتی و با اولویت ایثارگران افزود : علاقه‌مندان می‌توانند 30 درصد این اوراق را به صورت نقدی خریداری کنند و  20 درصد را از محل سود این اوراق پرداخت کنند و 50 درصد را نیز به صورت وام قرض‌الحسنه با قابلیت بازپرداخت یک ساله پرداخت نمایند.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: مشهد طلایه‌دار مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم در پروژه‌های شهری است که از مضجع امام رئوف به عنوان یک رافت برای عالمیان صادر می‌شود.
مزجی سرمایه‌گذاری در احداث 2هزارو 500 واحد مسکونی را نمونه دیگر زمینه‌سازی برای مشارکت مردم دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری در منطقه غیربرخوردار انجام شده و تلاش می‌شود بافت فرسوده و کم‌برخوردار را به بافت کاملا برخوردار تبدیل شود.
وی افزود: همچنین در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری، به دنبال شناسایی زمین‌هایی با مساحت بیش از 5هزار متر هستیم که در برخی موارد نیز به عقد قرارداد رسیده است.

پیشرفت 25 درصدی 24 پروژه مشارکتی
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد به تعریف 24 پروژه مشارکتی اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است که نمونه آن را می‌توان پارک جنگلی طرق عنوان کرد.
مزجی اضافه کرد: 8 پروژه در مناطق برخوردار، 8 پروژه در مناطق کم برخودار و مابقی در مناطق متوسط برخوردار تعریف شده است.
وی به تحقق 39 درصدی بودجه در سال 92 اشاره کرد و گفت: همچنین در سال 93 نیز 77 درصد بودجه معاونت محقق گردید.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه کل بدهی سال گذشته تعیین تکلیف شده، اظهار کرد:هزارو  300 میلیارد تومان  از بدهی سال گذشته تعیین تکلیف شد و 2هزار میلیارد تومان بدهی نیز باید تا پایان سال پرداخت شود.
مزجی درباره  وضعیت واگذاری یا عدم واگذاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: خریدار بالقوه‌ای برای زمین نمایشگاه وجود داشت که توافق اولیه هم در این رابطه صورت گرفت. اما بعدا موضوع منتفی شد و هم اکنون برای واگذاری نمایشگاه برنامه خاصی نداریم. گرچه به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای آن هستیم.
وی گفت: 16 پروژه درمشهد به ارزش هزارو 600 میلیارد مصوب شده و 2 هزارو 104 میلیارد نیز خارج ازمصوبه، به صورت لایحه تقدیم شورای شهر شده است.
معاون اقتصادی بودجه مصوب را 6 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ازاین بودجه مصوب هزارو 950 میلیارد تومان برای نیم سال دوم و 400 میلیارد تومان برای تملک ایستگاه 3 قطار شهری و هزارو 50 میلیارد تومان نیز برای بافت فرسوده مانند اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و میدان امام حسین(ع) و 500 میلیارد تومان نیز برای تکمیل خط 2 قطار شهری برآورد شده است.
وی درباره پرداخت بدهی های شهرداری مشهد گفت: هزارو 350 میلیارد تومان معادل تمام پروژه ها بوده که نیمی از آن پرداخت شده است و ما در این دوره سعی می کنیم بدهی نداشته باشیم که برای آنهایی که دردوره بعد از ما می آیند با این مشکل مواجه نشوند.
مزجی گفت: برای سرمایه گزاری در شهر مشهد ما شرایط خود را با سرمایه گزاران تطبیق می دهیم، نه اینکه آنها شرایط خود را با وضعیت ما هماهنک کنند تا موجب نشاط  در فضای سرمایه گزاری داخلی و خارجی در مشهد بشویم.

تشکیل صندوق زمین و مسکن
در ادامه این نشست خبری ، مهدی جلیلی مهربانی ،مدیر بازاریابی و بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: 59.7 درصد بودجه اقتصادی شهرداری در مسیر تحقق قرار گرفته است.
جلیلی مهربانی با بیان این مطلب که بودجه معاونت اقتصادی 6هزار و 200 میلیارد تومان برای سال 94 پیش‌بینی شده که برای تحقق این بودجه بالغ بر2 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه فروش تهیه شده و تعدادی از این تفاهم‌نامه‌ها به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.
وی  گفت : 700 میلیارد تومان از این بودجه از محل اوراق مشارکت پیش‌بینی شده و با اقدامات انجام شده ،موفق  به 59.7 درصد بودجه اقتصادی شهرداری را در مسیر تحقق قرار دهیم.
مدیر بازاریابی و بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد به استفاده از شیوه‌های نوین فروش و تامین منابع مالی اشاره کرد و ادامه داد: فروش اوراق قرضه، مدیریت دارایی‌ها، هماهنگی با سیستم‌های پولی، بانکی و ... نمونه این شیوه‌های نوین است که برای تامین منابع مالی مورد استفاده قرار دارد.
جلیلی با تاکید بر تشکیل «صندوق زمین و ساختمان»، خاطر نشان کرد: شهرداری مشهد برای نخستین بار در تلاش برای تشکیل این صندوق بود. گرچه شهرداری تهران در این زمینه موفق عمل کرد.
وی افزود: هم‌اکنون برای تشکیل این صندوق در مشهد فراخوان داده شده و در مرحله برگزاری مناقصه هستیم و به زودی آگهی مناقصه صندوق زمین و ساختمان در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار چاپ می‌شود.
گفتنی است در این نشست خبری ،طبق وعده قبلی معاون اقتصادی شهرداری مشهد به خبرنگاران سهام اوراق مشارکت 200 هزارتومان اعطا شد، که ظاهرا در نشست قبلی وعده 100 هزارتومان بوده که به خاطر تاخیر به 200 هزارتومان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار