درپی لغو جلسات فرهنگی در استانداری خراسان رضوی مطرح شد؛
امسال ایام میلاد امام رضا(ع) در مشهد و جشن‌های دهه کرامت، شور و نشاط همیشه را نداشت و ارزیابی این موضوع و تصویب آیین‌نامه تشکیل شورای نظارت بر اجرای موسیقی صحنه‌ای در مشهد قرار بود تا دیروز در دفتر استاندار انجام شود که لغو شد!
کد خبر: ۸۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 04 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، درحالیکه دهه کرامت امسال در مشهد به شدت سوت و کور و بدون شور و حال همیشگی در پایتخت معنوی ایران اسلامی سپری شد و از چراغانی ها و المانها و ریسه های شاد و الوان هرساله خبری نبود و این وضعیت انتقادات بسیاری را متوجه حوزه فرهنگی شهرداری نمود تا شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این رابطه ورود کرده و به ارزیابی بپردازد که البته این جلسه لغو شد.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی درباره دلایل لغو جلسه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با وجود دعوت از اعضا اظهار کرد: مقرر شده بود جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ساعت١٧ عصر دیروز در محل دفتر استاندار برگزار شود که صبح روز گذشته از سوی استانداری اعلام شد، این جلسه به‌دلیل تداخل زمان برگزاری آن با دیگر برنامه‌های استاندار خراسان رضوی لغو شد.

محمد کاظم دبیری افزود: امروز پنج‌شنبه نیز مقرر شده بود جلسه ارزیابی جشن‌های دهه کرامت در محل دفتر استاندار برگزار شود که این جلسه هم لغو شد.

وی در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر وجود ارتباط میان لغو جلسه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی استان و دستورکار این جلسه درباره برگزاری یا برگزارنشدن کنسرت در مشهد اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره برگزاری یا برگزارنشدن کنسرت در مشهد به‌هیچ عنوان در دستورکار شورای فرهنگ عمومی استان نیست، چرا که در این خصوص قانون وجود دارد.

دبیری خاطرنشان کرد: طبق قانون می‌تواند در مشهد هم کنسرت برگزار شود اما قرار نیست در مشهد هر موسیقی و به هر شکلی اجرا شود؛ مشهد با دیگر شهرها متفاوت است.

وی اظهار کرد: طرحی که در دستورکار شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی قرار دارد، آیین‌نامه تشکیل شورای نظارت بر اجرای موسیقی صحنه‌ای در مشهد است و به اشتباه رسانه‌ها این طرح را به‌عنوان طرح برگزاری یا برگزارنشدن کنسرت در مشهد منعکس کرده‌اند.
مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا تاکید کرد: براساس آیین‌نامه تدوین شده، شورایی متشکل از ادارات و سازمان‌های مربوط نظیر دادگستری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود و بر روند برگزاری کنسرت در مشهد نظارت خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هفته آینده برگزار می‌شود که البته هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

قرار نیست در مشهد هر موسیقی و به هر شکلی اجرا شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار