مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از صدور 221 پروانه کار موقت برای اتباع خارجی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 04 September 2015

به گزارش تابناک یزد،فریبا آیت‌اللهی  اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توان علمی متخصصان خارجی و بر اساس درخواست کارفرمایان متقاضی استفاده از خدمات آنها صدور پروانه کار برای اتباع خارجی در استان پیگیری شد.

وی با بیان اینکه صدور این پروانه‌ها می‌تواند در قانونمند شدن قانون اشتغال برای اتباع بیگانه اثرگذار باشد، اعلام کرد: به همین منظور از ابتدای سال 93 تاکنون، 22 جلسه هیئت فنی اشتغال برگزار شد که در این جلسات با درخواست روادید کار، صدور،‌ تمدید و تجدید پروانه کار 221 تبعه خارجی به صورت موقت موافقت شد.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: در راستای اشتغال اتباع خارجی، 10 هزار کارت برای اشتغال افاغنه در مشاغل سخت 56گانه توسط دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی صادر شد.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه اتباع بیگانه دارای کارت کار، تنها می‌توانند در 56 رشته شغلی تعیین شده مشغول به کار شوند، گفت: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد مهارت و مجاز را در مشاغلی غیر از 56 رشته شغلی تعیین شده، به کارگیری کنند، متخلف شناخته شده و طبق قانون برای آنها جرائم نقدی سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

آیت‌اللهی از جمله این مشاغل به کار در کوره‌های آجرپزی، بازیافت، سنگ‌بری‌ها و ... اشاره کرد و افزود: اتباع بیگانه غیرمجاز و فاقد کارت، در همین رشته‌های شغلی نیز مجاز به کار و فعالیت نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 11 جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در استان یزد از ابتدای سال 93 تاکنون برگزار شده است،‌ بیان کرد: این جلسات در مجموع 50 مصوبه داشته که تاکنون 80 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

آیت‌اللهی همچنین از صدور 850 مجوز مشاغل خانگی در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: بیشترین رشته‌هایی که برای آنها مجوز صادر شده شامل قالیبافی، پرورش دام، خیاطی، سرمه‌دوزی، بسته‌بندی غلات و پرورش قارچ است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار